نسخه چاپی

جهانگیرزاده:

اظهارات حجاریان نفی جمهوریت نظام است

عضو شورای مركزی فراكسیون رهروان ولایت با بیان اینكه پیشنهاد انحلال مجلس توسط دولت نوعی دیكتاتوری دولتی است، گفت: اظهارات حجاریان غیردمكراتیك و نفی صریح جمهوریت نظام است.

به گزارش نما، جواد جهانگیر زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان درباره اصلاح قانون اساسی و فراهم کردن شرایط انحلال مجلس برای دولت، گفت: برداشت اولیه من از اظهارات آقای حجاریان این است که ایشان با ادبیاتی کاملا غیردموکراتیک اظهاراتی را مطرح کرده که به هیچ عنوان انتظار نمی‌رفت.

وی با بیان اینکه حجاریان می‌خواهد در صداهای کنونی کشور، صدای داشته باشد، تصریح کرد: قالب اظهارات حجاریان غیر دمکراتیک است.

جهانگیر زاده در ادامه گفت: درسال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تاکید کردند که این پیشنهاد باید از دستور خارج شود چرا که معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مدعیان حمایت از دموکراسی باید به اظهارات غیر دمکراتیک حجاریان واکنش نشان دهند، گفت: تحریک مردم علیه مجلس در حمایت از دولت، نشانگر تئوریزه کردن دیکتاتوری دولتی است.

وی گفت: حجاریان که جامعه شناسی سیاسی خوانده است، چگونه از انحلال مجلس سخن می‌گوید در حالی که چنین بحثی نفی صریح جمهوریت نظام است؛ کسانی که در گذشته مدعی حمایت از جمهوریت نظام بودند اکنون برای بهره‌برداری سیاسی حاضرند جمهوریت نظام را به پای خواسته‌های خود ذبح کنند.

جهانگیر زاده با بیان اینکه حجاریان تئوری فشار از پائین چانه زنی از بالا را به فشار از پایین، تبر زنی از بالا تغییر داده است، تاکید کرد: مردم اجازه نخواهند داد برخی دیکتاتوری را در کشور ترویج دهند.



به گزارش فارس، سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...