نسخه چاپی

درخواست نیروهای مسلح كشورهای مسلمان از سپاه

عکس خبري -درخواست نيروهاي مسلح کشورهاي مسلمان از سپاه

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: قاریان نیروهای مسلح كشورهای مسلمان از سطح بالای قرآنی سپاه شگفت‌زده شده بودند و درخواست كردند سپاه پاسداران آنها را در حوزه قرآنی یاری كند.

به گزارش نما؛ به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم سپاه که در محل سالن همایشهای ولایت ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، گفت: طی سالهای گذشته با برنامه ریزی دقیق و ضرب آهنگی مناسب مسابقات سراسری قرآن کریم در مجموعه سپاه برگزار شده و در چند سال اخیر این فعالیتهای قرآنی به اوج خود رسیده است.
وی افزود: سپاه پاسداران هر سال برای برگزاری مسابقات قرآن کریم در میان کارکنان این مجموعه فراخوان می‌زند و با هر بار فراخوان جمعیتی بالغ بر 8 تا 10 هزار نفر برای مسابقات قرآنی ثبت نام می‌کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: این تعداد ثبت نام کننده قریب به 2 الی 3 ماه مشغول فعالیت های قرآنی در رشته های مختلف می شوند که خروجی این فعالیتها همانا ایجاد فضای معنوی و قرآنی در بدنه سپاه است.
آسودی خاطرنشان کرد: پاسدارانی که در مسابقات قرآنی ثبت نام می کنند در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و جمعیتی بالغ بر 700 نفر به مرحله نهایی راه می یابند.
وی افزود: سی و دومین دوره مسابقات نیز از بیست و شش آذر کلید می خورد و به مدت سه روز در محل سالن همایشهای ولایت ستاد فرماندهی سپاه برگزار می شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سطح قرآنی سپاه به اوج رسیده است، گفت: در دوره‌های پیشین برای مسابقات قرآن کریم سپاه از داورانی خارج از مجموعه استفاده می‌شد ولی در سالهای اخیر به دلیل ارتقاء سطح قرآنی سپاه از داوران پاسدار استفاده می شود.
آسودی یادآور شد: روز پنج شنبه هفته جاری برترین‌های این دوره از مسابقات قرآنی مشخص و نفرات اول تا سوم همه رشته‌ها لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به رقابت با برترین های قرآنی کل نیروهای مسلح می‌روند، افزود: مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و در سالهای اخیر نیز همواره سپاه پاسداران رتبه نخست این مسابقات را به خود اختصاص داده است.

آسودی ادامه داد: پرداختن به قرآن کریم از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هست از این رو کارکنان مجموعه سپاه باید در مباحث قرآنی سرآمد باشند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال 90 به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیشنهاد دادیم که سپاه میزبان مسابقات قرآن نیروهای مسلح جهان اسلام شود و معظم له پذیرفتند و سرلشکر جعفری نیز دعوتنامه‌هایی را به رؤسای نیروهای مسلح 58 کشور اسلامی جهان فرستاند.
آسودی خاطرنشان کرد: مسئولان نظامی برخی از کشورهای اسلامی مثل ترکیه طی تماسهایی از سپاه تشکر و همچنین عذرخواهی کردند چراکه قانون اسلاسی آنها فعالیتهای قرآنی را منع کرده است و برخی دیگر از کشورها نیز درگیر جنگ و درگیری بودند و نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند ولی در نهایت قاریانی از 15 کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی بهمن ماه سال گذشته برای برگزاری مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جهان اسلام وارد ایران شدند.
وی افزود: قاریان نیروهای مسلح کشورهای مسلمان از سطح بالای قرآنی سپاه به شگفت آمده بودند و درخواست کردند که سپاه پاسداران آنها را در حوزه قرآنی یاری کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: سپاه تلاشهای زیادی در حوزه فعالیتهای قرآنی کرده و مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به قرآن کریم تاکید ویژه ای دارد از این رو امیدواریم با کمک مجلس و فراکسیون قرآن مجلس فعالیتهای قرآنی سپاه با شکوه تر تداوم یابند.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...