نسخه چاپی

اجرای 3 طرح بزرگ روستایی در سطح كشور

رئیس مركز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اجرای سه طرح بزرگ روستایی در زمینه تامین منابع مالی، حمل و نقل روستایی و بیمه روستایی خبر داد.

به گزارش نما؛ گردهمایی مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور صبح امروز در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
سید عباس پورهاشمی رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت مسائل مالی برای روستاها گفت: ایجاد صندوق خُرد محلی در دستور کار این مرکز قرار گرفت و با مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه روستایی و با همکاری پست بانک، صندوق مهر و کمیته امداد ایجاد این صندوق در روستاها، این طرح اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: قرار است این طرح در 10 هزار روستا از امروز اجرایی شود و تعیین سقف وام و نوع ضمانت نیز در اختیار مسئولان هر صندوق روستایی قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به موضوع بیمه روستاییان اظهار داشت: در این زمینه با بیمه مرکزی مذاکراتی انجام شد و نهایتاً‌ موفق شدیم مجوز بیمه جامع حوادث روستایی را دریافت کنیم که این بیمه در سراسر کشور و در 3 سطح پرداختی 25، 50 و 75 هزار تومانی اجرا می‌شود.
هاشمی سومین طرح پیش‌بینی شده برای مناطق روستایی را ایجاد سامانه حمل و نقل روستایی در دو هزار مسیر اعلام کرد و افزود: این سامانه حمل و نقل مسافر دارای ساختار نظارتی توسط راهنمایی و رانندگی بوده و 6هزار وسیله نقلیه نیز برای این کار فراهم شده و آئین‌نامه‌ها نیز برای این طرح تدوین شده است.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...