نسخه چاپی

از خبرنگاری ایرنا تا سناتوری مالزی

ˈسون بون اینونگˈ از معدود افرادی است كه توانسته است در كمتر از یك دهه از شغل خبرنگاری بر كرسی سناتوری در مجلس سنای مالزی تكیه زند.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز،سن بون اینونگˈ سناتور مالزیایی که از سال 1990 به مدت 12 سال به عنوان خبرنگار محلی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کوالالامپور مشغول به کار بود در سال 2003 توانست با دریافت پست مشاور مطبوعاتی سروزیری ایالت ˈکداحˈ از ایرنا خداحافظی کند.

کداح در شمال مالزی و در مرز تایلند واقع شده است.

وی از سال 2003 تا 2008 در پست مشاوری مطبوعات سروزیر ایالت کداح باقی ماند و سپس در سال 2009 همان شغل را در وزارت کار مالزی ادامه داد.

بون که روز گذشته (دوشنبه) برای دوره دوم سناتوری سوگند یاد کرد، امروز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: خبرنگاری در ایرنا باعث آشنایی من با رهبران سیاسی و در نهایت ورود به این عرصه شد.

بون در 15 دسامبر سال 2010 برای نخستین دوره سناتوری خود در مجلس سنا سوگند یاد کرده بود.

خبرنگاری که خود امروز در صدر اخبار مالزی قرار دارد، افزود: 12 سال کار در دفتر ایرنا خاطرات خوشی از ایرانیان برای من به یادگار گذاشت که هرگز فراموش نمی شوند.

این سناتور مالزیایی، گفت: در سال 1995 به عنوان خبرنگار ایرنا با ˈماهاتیر محمدˈ نخست وزیر وقت دیدار کردم که این موضوع موفقیت بزرگی در زندگی من محسوب می شود.

سناتور بون که ایرنا را فرشته نجات خود معرفی کرد، افزود: ایجاد ارتباطات به واسطه شغل خبرنگاری، فرصت های بی نظیری برای من بوجود آورد.

وی همچنین به هوش فوق العاده ایرانیان اشاره کرد و گفت: من با چهار مدیر ایرنا در کوالالامپور کار کردم که همگی آنها با من رابطه خوبی داشتند و نام آنها در ذهن من حک شده است.

مجلس سنای مالزی 70 عضو دارد که 26 عضو آن (از هر ایالت دو عضو) توسط مجالس ایالتی و 44 عضو دیگر توسط پادشاه این کشور انتخاب می شوند.

هر یک از سناتورها برای یک دوره سه ساله انتخاب می شوند و فقط برای یک دوره دیگر که می تواند پیوسته یا غیر پیوسته باشد امکان انتخاب مجدد آنها وجود دارد.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...