نسخه چاپی

بازداشت عوامل ترور مهندسین ایرانی

نخست وزیر عراق با بیان صدور دستور پیگیری سریع موضوع حمله به مهندسین ایرانی از دستگیری عوامل اصلی این حادثه توسط نیروهای امنیتی عراق در كمتر از ۷۲ ساعت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، نوری المالکی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران این مطلب را بیان کرد.

نوری المالکی تاکید کرد: به تروریست ها اجازه نمی دهیم که ثبات و امنیت عراق و منطقه را به بازی بگیرند و آنها قادر نخواهند بود که روند توسعه اقتصادی و زیربنایی عراق را متوقف سازند.

نخست وزیر عراق با انتقاد از برخی کشورهای حامی تروریسم، بر اهمیت توسعه عمیق تر روابط با ایران تاکید کرد و امنیت و استقرار در منطقه را در گرو همکاری های دسته جمعی همه کشورهای منطقه دانست.

وی بر عزم دولت عراق برای تامین بیشتر امنیت زوار و شرکت های ایرانی اشاره کرد و گفت: زوار ایرانی لازم است از مسیرهای قانونی و توافق شده و با حمایت های امنیتی لازم وارد عراق شوند.مالکی افزود که نیروهای عراقی به خوبی از عهده تامین امنیت زوار در اربعین برخواهند آمد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار که در راستای دیدارهای وی در سفر به عراق صورت گرفته است، از اقدام و دستورات ویژه نخست وزیر عراق در خصوص پیگیری موضوع و دستور بازداشت عاملین اقدام تروریستی اخیر تشکر و قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: این اقدامات تروریستی در عزم جدی جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری روابط راهبردی با عراق خللی وارد نخواهد کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی و تبادل زوار بین دو کشور افزود: با توجه به تردد زوار ایرانی در مناسبت های مختلف به عراق و حضور شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی این کشور، اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین امنیت آنان ضروری است. وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم گفت که اجازه نخواهیم داد تروریست ها با اقدامات خود منطقه را دچار بحران و آن را تخریب کنند.

نوری المالکی و امیرعبداللهیان همچنین در خصوص تحولات منطقه بویژه سوریه گفت وگو و تبادل نظر و بر دیدگاه مشترک خود در زمینه ضرورت تقویت راه حل سیاسی، توقف خشونتها و پایان دادن روند ارسال سلاح و تروریسم به سوریه تاکید کردند. در این حمله تروریستی 15 نفر از کارگران و مهندسان ایرانی و سه نفر از اتباع عراقی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

استان دیاله و مرکز آن بعقوبه در 55 کیلومتری شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد و همواره شاهد عملیات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای دولتی این کشور است.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...