نسخه چاپی

هاشمی:افراط پدر كشور را درمی‌آورد

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه افراط پدر كشور را در می‌آورد، گفت: اعتدال مهم‌ترین اصل است كه از آیات قرآن گرفته شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی امشب در دیدار با شوراهای اسلامی شهر و روستای رفسنجان و انار اظهار داشت: باید هوشمندانه مسیر را طی کنیم، بخش خصوصی می‌تواند کار کشور را به سامان برساند؛ عمران و آبادانی منطقه رفسنجان به دست خود مردم انجام شده است و پیشرفتی که به وجود آمده، حاصل تلاش خود آنها است.

وی با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی در دو بخش تفسیر شده است، ادامه داد: شرکت‌های بزرگ وارد شوند که اجازه دهند مردم کار کنند، دولت وقت از مردم زیاد حمایت نکرد، دچار تحریم شدیم و مقام معظم رهبری فرمودند، «از تفسیر اصل 44 توقع انقلاب اقتصادی داشتیم.»

این مسئول بیان داشت: رفسنجان یک شرکت تعاونی پسته داشت که به کشاورزان کمک می‌کرد و دولت وقت یک شرکت تعاونی دیگر درست کرد که ورشکسته و قطع شد و این شرایط را به وجود آورد.

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رقابت‌ها در دنیا زیاد شده است، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته، تکنولوژی بسیار پیشرفته دارند که عمده به بخش خصوصی واگذار شده است، دولت وظیفه تأمین امنیت سرمایه‌گذار در بخش خصوصی را دارد و باید راه‌ها را باز و روابط را آسان کند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه برای صادرات باید کمتر از این اداره به آن اداره بروند، اذعان داشت: شوراها می‌توانند کارها را سازماندهی کنند.

وی عنوان کرد: تفکر استاندار کرمان می‌تواند، استان ما را پیش ببرد، درست است که کم‌آبی داریم، اما تکنولوژی‌های پیشرفته راه را باز کرده است.

رئس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: سیستم‌های نوین دنیا باید در کشور ما پیاده شود، دانشمندان فراوانی داریم، باید با بهترین دانشگاه‌های خارجی ارتباط داشته باشیم.

هاشمی‌رفسنجانی اذعان داشت: مردم نباید منتظر باشند که دولت شغل ایجاد کند، باید امنیت آنها را حفظ کنیم و خودشان فرصت شغلی ایجاد و نیروهای امنیتی و قضایی کمک کنند که مردم راه صحیح و سالم را بروند.

وی تصریح کرد: افراط پدر کشور را در می‌آورد، اعتدال مهم‌ترین اصل است که از آیات قرآن گرفته شده و بر امت معتدل و میانه‌رو در قرآن تأکید شده و باید برای دیگران الگو باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: مردم رفسنجان مأیوس نشوند و فعلا از آب موجود استفاده و به سمت آبیاری قطره‌ای بروند، اگر آب به اندازه ظرفیت فعلی پسته داشته باشیم، مشکلات دیگر حل می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...