نسخه چاپی

روشهای نادرست دختران جوان برای مقابله با چاقی

امروزه یكی از رایج ترین علل مراجعه به متخصصان زنان و زایمان نامنظمی سیكل قاعدگی و یا حتی قطع آن در دختران و خانم های جوان است. رژیم های لاغری یا به عبارت بهتر رژیم های فاقد چربی را می توان یكی از مسائل زمینه ساز آن دانست كه حتی ممكن است مشكلات ناباروری را نیز در پی داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین؛‌ تحمل بی فایده محرومیت های غذایی، موجب می شود سیکل قاعدگی خانم ها نامنظم شده و حتی احتمال قدرت باروری کاهش می یابد. وزن، شیوه تغذیه و ریتم های غذایی عوامل تنظیم بودن هورمونی تخمدان هاست. وقتی دختران جوان سعی می کنند همیشه وزن خود را از حد طبیعی پایین تر نگه دارند، شانس بچه دار شدن خود را به خطر می اندازند.
اندوخته چربی؛ در حد متعادل!
همان طور که می دانید سیکل قاعدگی در دخترانی که اندوخته چربی کافی ندارند، دیر شروع می شود و به همین خاطر دختران ورزشکار که بافت های ماهیچه ای بیشتر از چربی دارند، دیرتر به بلوغ می رسند. اما برای اینکه این مرحله طبیعی باشد، ذخایر چربی باید در حد متعادل حفظ شود. اگر دختران جوان رژیم های فوق العاده سخت را رعایت کنند و وزن زیادی از دست دهند، با سیکل های قاعدگی نامنظم و سپس قطع آن مواجه می شوند. به گفته یکی از متخصصان، سه روز رژیم محدود کننده کافی است تا سیکل قاعدگی به هم بریزد.
حذف چربی ها ممنوع!
اختلالات تخمک گذاری ممکن است در پی کاهش بسیار زیاد چربی ها در رژیم غذایی باشد. همچنین حتی اگر خانمی وزن خود را در حد متعادل نگه دارد، اما ناکافی بودن ذخایر چربی به علت عدم مصرف چربی ها در برنامه غذایی بدن می تواند عاملی برای قطع سیکل قاعدگی به حساب آید. این امر همچنین به علت اینکه مکانیسم های هورمونی که خصوصا لپتین، انسولین و هورمون رشد را دخیل می کند، مهم است. از همین جاست که مصرف چربی ها در برنامه غذایی باید مورد توجه باشد.
نکته آخر اینکه، قطع سیکل قاعدگی در دختران یا خانم های جوان باید به منزله یک علامت خطر مهم تلقی شده و مجموعه رفتارها و خصوصا تغذیه بررسی شود.
www.Doctissimo.fr:منبع

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...