نسخه چاپی

شكاف میان حوزه و دانشگاه در زمان پهلوی

عکس خبري -شکاف ميان حوزه و دانشگاه در زمان پهلوي

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: فرهنگ‌سازی در وحدت میان حوزه و دانشگاه به عنوان راهكاری مناسب می‌تواند در دستور كار مسئولان قرار گیرد چراكه قطعا نتایج بسیار رضایت‌بخشی را به دنبال خود در جامعه دارد.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر شجونی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر در جهت پیشرفت و تعالی کشور اظهار داشت: علم آدم را به سوی اتم می‌برد و ایمان آن(اتم) را عاملی برای ارتکاب جنایت و کشتار جمعی می‌داند.
وی با بیان اینکه اگر ایمان بدون علم باشد مصیبت‌بار است، افزود: انسان با علم و دانش شخصیت پیدا می‌کند چراکه ذات علم خشن و خشک، فاقد هرگونه عاطفه و محبت است اما در ایمان معرفت و انسانیت را می‌توان یافت.
عضو جامعیت مبارز با تاکید براینکه حوزه و دانشگاه در هر عرصه‌ای باید توام با یکدیگر باشند، گفت: انسان با علم به مدارج بالا در این مسیر خواهد رسید اما هیچ شخصیتی علمی در این راستا پیدا نمی‌کند لذا باید ابتکار دکتر مفتح را در این زمینه پاس داشت.
حجت‌الاسلام شجونی با اشاره به جدایی و شکاف میان حوزه و دانشگاه در زمان پهلوی خاطرنشان کرد: دستگاه مربوطه در آن زمان از چنین وضعیتی رضایت کافی را داشت اما جمهوری اسلامی ایران با انجام ابتکارات خود در این زمینه چنین جدایی را به یکدیگر متصل ساخت.
وی به راه‌های ارتقای وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه به عنوان راهکاری مناسب می‌تواند در دستور کار مسئولان قرار گیرد چراکه قطعا نتایج بسیار رضایت‌بخشی را به دنبال خود در جامعه دارد.
حجت‌الاسلام شجونی با تشبیه وحدت میان حوزه و دانشگاه به کشتی نوح گفت: علم خالی همچون کشتی نوح است که طاقت طوفان ندارد لذا اگر همراه با ایمان شود آن کشتی مقابل هر سختی مقاوم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید با تعامل و ارتباط نزدیک یکدیگر به بحث و بررسی در موضوعات مختلف با یکدیگر بپردازند تا شاهد موفقیت‌های آنان در این مسیر باشیم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...