نسخه چاپی

حضور ظریف در كمیسیون امنیت ملی

عکس خبري -حضور ظريف در کميسيون امنيت ملي

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال حضور ظریف و تیم مذاكره كننده در جلسه هفته آینده این كمیسیون خبر داد.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اظهارات متناقض آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال و شکستن تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم علیه شرکت‌های ایرانی از طرف آمریکا بود و کشورهای 1+5 و چین و روسیه به گونه‌ای مخالفت خود را با اعمال تحریم علیه ایران اعلام کردند و گفتند که به توافقنامه ژنو پایبند می‌مانند.
وی ادامه داد: ما باید منتظر بمانیم تا شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه موضع رسمی خود را اعلام کنند و اگر چه ما شاهد اقدامی هستیم که علی‌القائده پس از توافقنامه ژنو نباید از سوی آمریکا صورت می‌گرفت، اما آمریکایی‌ها اعلام کردند این تحریم‌ها علیه چند شرکت ایرانی با روح توافقنامه ژنو مغایرت ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما اعتقاد داریم که هر نوع تحریم باید لغو می‌شد یا اصل تحریم‌ها اعمال نمی‌شد ولی این موضوع بحث حقوقی است و من تصور می‌کنم آمریکایی‌ها از خلاءهای توافقنامه ژنو سوء استفاده کرده و در هر حال آمریکا خسارت زیادی از بابت اینگونه اقدامات خواهد دید و این خسارت بیشتر از سود آن است.
منصوری با بیان اینکه آمریکا در اثر فشار لابی صهیونیست‌ها، تحریم‌های جدید علیه ایران را اعمال کرد، گفت: آمریکا باید بداند اگر به گونه‌ای توافقنامه ژنو را بار دیگر به هم بزند، هزینه سنگینی را متقبل خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: باید کاملا بر موضوعات اشراف داشته باشیم و نباید کوچکترین خلاء را در توافقنامه و موضوعات حقوقی ایجاد کنیم که آنها از آن سوء استفاده کنند. ما هم اکنون باید منتظر باشیم چرا که وزارت خارجه و شورای امنیت مشاوران حقوقی دارند و آنها باید مستندات برخورد بد آمریکا را در سطح وسیع و بین‌المللی منتشر کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گفت‌وگوی اشتون و عراقچی و اظهارات اشتون مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا و 1+5 متفقا معتقد است که باید توافقنامه ژنو کاملا اجرا شود، تاکید کرد: من تصور می‌کنم که باید رفتارها را رصد کنیم و مشاهده کنیم که چرا آمریکا این اقدام را انجام داده و چه پاسخی باید به این کشور در قبال نقض توافق ژنو دهیم.
منصوری در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: هم اکنون که نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه هستند ولی ما هفته آینده جلسه کمیسیون امنیت ملی را یکشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهیم کرد و من تصور می‌کنم کمیسیون حول این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد به احتمال زیاد از آقای ظریف و تیم مذاکره کننده نیز دعوت خواهیم کرد تا ابعاد موضوع را بیشتر بررسی و بعد از آن بهتر موضعگیری کنیم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...