نسخه چاپی

با 129 مستقیم به قضات وصل میشوید

حجت الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضائیه در مورد وضعیت سامانه 129 قوه قضائیه گفت: این سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم دو سالی است كه ایجاد شده و هم اكنون روزانه حدود 25 هزار تماس تلفنی توسط قضات بازنشسته و باتجربه پاسخ داده می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: حجت الاسلام حميد شهرياري معاون قوه قضائيه در مورد وضعيت سامانه 129 قوه قضائيه گفت: اين سامانه تلفني براي پاسخگويي به سوالات حقوقي مردم دو سالي است كه ايجاد شده و هم اكنون روزانه حدود 25 هزار تماس تلفني توسط قضات بازنشسته و باتجربه پاسخ داده می شود.

وي دليل اينكه چرا قوه قضائيه شماره تلفن سه رقمي 129 را به صورت گسترده‌تر اطلاع رساني نمي‌كند گفت: نمي توانيم اطلاع رساني گسترده داشته باشيم چون با توجه به امكانات موجود فرصت پاسخگويي نخواهيم داشت.

رئيس مركز آمار قوه قضائيه با بيان اينكه بيش از 60 قاضي در اين سامانه پاسخگوي مردم هستند گفت: براي اينكه بتوانيم سامانه را اطلاع رساني كنيم حداقل به 600 قاضي نياز داريم ولي اگر 10 درصد یعنی افراد مرتبط با هشت ميليون پرونده در دستگاه قضا بخواهند با سامانه 129 تماس بگيرند در حدود 800 هزار تماس تلفني در هفته می شود كه تماس بسيار زيادي است.

شهرياري در پاسخ به اينكه آيا درخواستي براي تقويت اين سامانه شده است گفت: به رئيس قوه قضائيه گفته شده ولي آيت الله آملي لاريجاني مي گويند اين هزينه با توجه به محدوديت اعتبارات نبايد از طريق دستگاه قضا پرداخت شود و بهتر است به نحوي باشد كه با گستردگي اين شبكه شهروندان حداقل هزينه مخابراتي و كارشناسي آن را پرداخت كنند.

براي همين پيشنهاد ما اين بوده است كه شماره هايي با پيش شماره 909 تعريف كنيم و شهرونداني كه مشاوره تلفني حقوقي مي خواهند با اين شماره تماس بگیرند و هزينه آن روي قبض تلفن محاسبه شود. مثلا نيم ساعت تلفن و مشاره حقوق با قاضي دارای 30 سال تجربه معادل 5 هزار تومان.

معاون قوه قضائيه اظهار داشت: قوه قضائيه در سالهاي اخير خيلي از نظر امكانات و تجهيزات ضعيف شده است در حالي كه بستري مناسب براي پيشگيري از وقوع جرم از طريق سامانه 129 و خدمات الكترونيكي داريم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...