نسخه چاپی

اگر لازم باشد دولت را منحل می‌كنیم

امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و امكان انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا كه قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع كرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل كند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا که قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع کرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر حجاریان از ناهماهنگی بین قوه مجریه و مقننه ابراز نگرانی می‌کند، بهتر است قانون اساسی را مطالعه کند، تصریح کرد: قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد.

قاضی‌زاده در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند مردمآنان را به حوزه‌های انتخابیه‌شان راه نخواهند داد، گفت: این بخش از اظهارات آقای حجاریان درست است چون ما نمایندگان شدیداً از سوی مردم تحت فشاریم، مردم به ما اعتراض می‌کنند که چرا به فلان وزیر که در فتنه 88 نقش داشته رای اعتماد دادیم؟ مردم حق دارند به دلیل سکوت نمایندگان در قبال حضور فتنه‌گران در دولت به ما رای ندهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: حرف آقای حجاریان که می‌گوید مردم به ما دوره بعد رای نخواهند داد از این بابت درست است که مردم به علت سکوت ما در قبال انتصاب افراد مجرم، مسئله دار و فتنه گر در دولت از دست ما ناراحت هستند و حق هم دارند و ما شرمنده آنان هستیم.

، سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...