نسخه چاپی

آمریكا نمی‌تواند ضامن امنیت و توافقات جهانی باشد

عکس خبري - آمريکا نمي‌تواند ضامن امنيت و توافقات جهاني باشد

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: اقدامات اخیر آمریكا و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های دیكته شده صهیونیست‌ها در این كشور و نشانگر شكاف جدی در ساختار نظام بین‌الملل است.

به گزارش نما؛ به نقل ا باشگاه خبرنگاران،"حسین کنعانی‌مقدم" با اشاره به اقدام غیرقانونی کنگره آمریکا در جهت اعمال تحریم‌ علیه ایران، اظهار داشت: قرار دادن تعدادی از افراد و شرکت‌ها در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، به دلیل ممانعت از عملیاتی شدن توافقنامه ژنو است.
وی ادامه داد: اخیرا برخی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها پیش‌نویس جدیدی مبنی بر قرار گرفتن تمام تجهیزات و امکانات غنی‌سازی ایران، بحث موشکی کشورمان و... در لیست تحریم‌ها انجام داده‌اند.
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا در راستای سیاست‌های دیکته شده صهیونیست‌ها در این کشور است، تصریح کرد: بروز چنین رفتارهایی از سوی آمریکا در کشورهای مختلفی همچون لیبی و کره به وفور مشاهده شده است.
کنعانی‌مقدم بیان کرد: آمریکا در نگاه بین‌المللی قابل اعتماد نیست و به دلیل عدم توانایی در عملیاتی ساختن توافقات شفافی همچون ژنو، نمی‌تواند ضامن امنیت و توافقات بین‌الملل باشد.
وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا اظهار داشت: این موضوع نشانگر شکاف جدی در ساختار نظام بین‌الملل و قادر نبودن آمریکا برای عملی کردن توافقات است.
کنعانی‌مقدم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این آزمون بزرگ چیزی را از دست نداد، بلکه توانست به جهانیان اعلام کند که غرب نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها همچون گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...