نسخه چاپی

اظهارات علیپور درباره جباری، نویدكیا، سپاهان؛

خطری كه از بیخ‌گوش مظلومی گذشت

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای درباره مسائل روز فوتبال ایران به نكاتی اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیپور در حاشیه نشست هم‌اندیشی با رسانه باشگاه‌های لیگ برتر اظهار داشت: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال نیاز به تحول دارد و امیدوارم خدا به ذهن کفاشیان بیندازد تا از 3،4 فرد متخصص در کمیته جوانان برای برنامه‌ریزی استفاده کند. باشگاه‌های ما هرکدام از یک مکتب مربی می‌آورند اما فوتبال ما اتفاق فکر ندارد و باید از این محدوده خارج شویم.

وی افزود: باشگاه ذوب‌آهن بوناچیچ را می‌آورد سپس تقوی را جایگزین آن می‌کند باشگاه صبا بعد از یکی دو مصاحبه مایلی‌کهن او را شبانه برکنار می‌کند و حتی باشگاه شهید سپاسی که تنها مکتب جوان‌ساز فوتبال ایران است نیز در این مسیر غلط قرار گرفته است.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال تاکید کرد: من به علی دایی گفته‌ام که می‌توانست در آن نشست خبری که پیرامون داوری بازی با سپاهان صحبت کرد به عنوان شخصیت حقیقی و حقوقی بگوید که گزارش‌های خود را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهد داد و بعد از آن اعلام می‌کرد که اگر ظرف یک هفته به گزارش‌های او رسیدگی نکردیم مسائل را با مردم در میان خواهد گذاشت.

علیپور ادامه داد: همچنین در مورد اظهارات عابدینی پیرامون مظفری‌زاده و 2 کارمند سازمان لیگ که در تلویزیون مطرح شد باید بگویم که عابدینی به عنوان عضو موظف هیئت رئیسه سازمان لیگ باید اسناد و مدارکش را به ما ارائه می‌داد و حتی با توجه به مسئولیتش دستور پیگیری به ما می‌داد اما متاسفانه این بحث در رسانه‌ها مطرح شد.

وی ادامه داد: بیش از 600 میلیارد در فوتبال ما هزینه می‌شود اما اینکه کارلوس کی‌روش ناچار است به سراغ آریا هاسه گاوا یا اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد برود نشان می‌دهد که فوتبال ما بازدهی ندارد و بدتر از آن لیگ یک است که بازیکنان تنها زیر توپ می‌زنند.

رئیس ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال تاکید کرد: آرش افشین در فولاد خوزستان زندگی‌اش را انجام می‌داد و چه کسی است که بررسی کند بعد از آمدن به سپاهان چه لطمه‌ای به این بازیکن و حتی تیم ملی ما وارد شد. قصد تخطئه سپاهان را ندارم اما بازیکنی که قرار بود به لیگ فرانسه برود یک نیم فصل روی نیمکت دوخته شد.

علیپور ادامه داد: چرا باید این بلا به سر باشگاه فولاد بیاید؟ آنها باید روی اصول خود باقی بمانند یا اصولشان را تغییر دهند و ما هم ناچار شویم بعد از داوری، قوچان‌نژاد، دژاگه و بیت‌آشور به سراغ لیگ فرانسه و جاهای دیگر برویم و برای تیم ملی بازیکن پیدا کنیم. این واقعیت ضعف‌های فوتبال ما را از بدنسازی گرفته تا مسائل دیگر نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: باشگاه‌های سازنده مانند راه‌آهن، بانک ملی، وحدت و شاهین کجا هستند؟ حتی تیم فجرشهید سپاسی نیز آن تیم 10 سال پیش که 57 بازیکن در تیم ملی داشت، نیست.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال خاطرنشان کرد: آیا با رفتن جباری از استقلال باید این تیم تعطیل شود یا با نبودن نویدکیا باید عَلَم سپاهان بخوابد. ما باید فوتبال ایرانی را تعریف کنیم.

علیپور عنوان کرد: زمانی مربی چون سکومورخوف در فوتبال ما بود که 17 نوع دریبل را به بازیکنان ما یاد داد و از آن تیم جوانان بازیکنانی بیرون آمدند که در استقلال و پرسپولیس چهره شدند.

وی با اشاره به اتفاقات بازی مس‌کرمان مقابل پرسپولیس تاکید کرد: زمانی که از تلویزیون دیدم مظلومی قصد داشت تیم را بیرون بکشد به فنایی ناظر داوری مسابقه زنگ زدم و به او گفتم که این کار چه عواقبی برای تیم مس خواهد داشت.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال خاطرنشان کرد: یکبار تراکتورسازی این کار را مقابل ابومسلم انجام داد که در آن زمان فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی تقصیر را به گردن شفق مدیرعامل باشگاه می‌انداخت و شفق هم دیگران را متهم می‌کرد. بعد از این اتفاق قانونی را به تصویب رساندیم که اگر تیمی از زمین خارج شود مدیرعامل، هیئت مدیره، سرمربی، سرپرست، کادر فنی و بازیکنان از 3 سال گرفته تا مادام‌العمر از تمامی مناصب فوتبال محروم می‌شوند.

علیپور تصریح کرد: در آن زمان به فنایی گفتم به مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان تیم مس این موضوع را اطلاع دهد و اگر آنها از زمین بیرون می‌آمدند و بازی نیمه‌کاره می‌ماند محرومیتی که حداقل آن 3 سال و حداکثر آن مادام‌العمر بود در انتظارشان بود.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...