نسخه چاپی

تاثیر وحدت حوزه و دانشگاه بر امور كشور

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: زلال معرفتی كه در بستر حوزه‌های علمی شكل می‌گیرد، در كنار تخصص عالمانه و متناسب با روز، می‌تواند مسیر تعالی یك جامعه را روشن و رسیدن این جامعه را به تعالی هموار سازد.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: "شهید محمد مفتح" با حضور خود در عرصه دانشگاه و پیش از آن، "شهید مرتضی مطهری" که با احساس ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه، از حوزه علمیه قم به تهران حجرت کرده و با گرفتن کرسی تدریس در دانشگاه، گام آغازین برای این وحدت برداشتند.
وی افزود: ضرورت حضور روحانیت متعهد و آگاه در دانشگاه به عنوان کارخانه انسان‌سازی و تربیت نیروهایی که بایستی آینده کشور، ضمام امور تخصصی، نیازهای علمی و اجرایی کشور را به عهده بگیرند، از سال‌های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی احساس شده بود.
حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه احساس شده بود نیروهای سرنوشت‌ساز یک ملت باید با آموزه‌های دینی، اسلامی و مبانی علوم اسلامی آشنا شوند، تصریح کرد: یکی از گام‌های موثر و البته نخستینی که در این زمینه برداشته شد، حضور روحانیت شاخص از جهت علمی و معنوی در دانشگاه‌هاست.
عضو حزب موتلفه ادامه داد: البته این حضور، باید زمینه‌ای باشد برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و غرض از اسلامی شدن دانشگاه، اسلامی شدن متون درسی دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه به طور قطع اسلام در علوم انسانی، حرف دارد، اظهار داشت: مبانی اسلام در خصوص انسان‌سازی، مبانی روشنی است و اسلام به عنوان دینی که پاسخگوی نیازهای بشر تا روز قیامت خواهد بود، مبانی و الگوهایی را ارائه می‌دهد که سرچشمه آن وحی الهی است.
حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه در تشیع، مبانی گران‌سنگی از آموزه‌هایی داریم که از طریق ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است، تصریح کرد: عصمت مجرای این علوم مبانی و مبادی است، به همین دلیل اطمینان انسان از صحت آن، یک اطمینان یقین‌آور و قوی است که می‌تواند مورد استفاده دانشگاهیان ما قرار گیرد.
وی با اشاره به گام‌ بعدی برای وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: ما باید به وحدت مبادی و مبانی در علوم انسانی برسیم و که عهده‌دار تربیت نسل آینده ما خواهد بود.
حجت‌الاسلام ذاکری با اشاره به تاثیر این وحدت بر امور کشور، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مانند دو بال جامعه هستند، به خصوص جامعه‌ای که براساس دستورات اسلامی شکل گرفته و به خصوص حکومتی که مبتنی بر ولایت فقیه در کشورمان ایجاد شده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به سان دو بالی هستند که می‌توانند جامعه را به رشد و تعالی برسانند، خاطرنشان کرد: زلال معرفتی که در بستر حوزه‌های علمی شکل می‌گیرد، در کنار تخصص عالمانه و متناسب با روز، می‌تواند مسیر تعالی یک جامعه را روشن و رسیدن این جامعه را به تعالی هموار سازد.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...