نسخه چاپی

امكان حضور اقلیت‌های مذهبی در كانون

عکس خبري -امکان حضور اقليت‌هاي مذهبي در کانون

دبیر كل كانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: هر كس تمایل به عضویت در كانون نمایندگان ادوار مجلش شورای اسلامی دارد باید حداقل یك دوره عضو مجلس بوده باشد و خارج از چهارچوب نظام فعالیتی انجام نداده باشد.

به گزارش؛ "كانون نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي" كه يك تشكل فراجناحي است از سال 1375 در دل مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده است و با رويكرد مشورتي با بيش از 1500 نماينده از دوره‌هاي مختلف مجلس تا امروز فعاليت داشته است و با انتخاب هيئت رييسه جديد دور جديدي از فعاليت‌هاي خود را با ايجاد كميته‌هاي متفاوت ادامه مي‌دهد .
"حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا" "دبير كل كانون نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخابات هيئت رييسه در ماه جاري گفت:" به دليل اينكه تركيب كانون از نيروهايي متشكل شده است كه اكثرا از مديران اجرايي و قوي هستند و دسترسي نيز دارند مي‌توان از نظرات آن‌ها استفاده كرد و برنامه‌ريزي مدون و متعالي در حوزه‌هاي مختلف انجام داد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چه افرادي مي‌توانند در كانون نمايندگان ادوار عضويت داشته باشند گفت:" كانون يك تشكل فرا جناحي است و صرفا آنچه در مرحله اول مد نظر دارد اين است كه هر كس تمايل به عضويت دارد بايد حداقل يك دوره عضو مجلس بوده باشد و خارج از چهارچوب نظام فعاليتي انجام نداده باشد".
وي افزود : در صورت دارا بودن اين شرايط اقليت‌هاي مذهبي نيز مي توانند عضو كانون باشند.
"دبير هيئت رييسه مجلس" چهار چوب فعلي كانون را در قالب كميته‌هاي چهار گانه معرفي كرد و گفت‌: كميته آموزش عالي ، كميته فرهنگي ، كميته سياسي اقتصادي و كميته اجتماعي و رفاهي هر كدام با مسووليت يكي از اعضاي هيئت رييسه كانون در حال حاضر فعال هستند و قصد داريم در صورت نياز كميته‌هايي را افزايش دهيم تا موضوعات روز را بررسي كنيم و در هيئت ريئسه مطرح كنيم و آن‌ها را به دستگاه‌هاي اجرايي انتقال دهيم.
حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا تصريح كرد : يكي از دلايل موفقيت كانون در سال‌هاي گذشته اين بوده است كه اعضاي آن در بخش مشاوره‌اي در دستگاه‌هاي اجرايي حضور دارند و راحت‌تر ميتوانند مطالب را به گوش مسوولين برسانند.
وي در پايان خاطرنشان كرد : از جمله تشكل‌هاي سياسي هستيم كه به صورت منظم ماهيانه در مجلس به گفتگو مي‌پردازيم و پيشنهاد همكاران را مي‌گيريم و در صورت لازم بودن پيگيري مي‌كنيم و بعضي اوقات نيز خارج از اعضاي كانون بسته به موضوعات روز از افراد حاضر در راس دستگاه‌هاي اجرايي براي ايجاد شور و طرح موضوعات دعوت مي‌كنيم.

۱۳۹۲/۹/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...