نسخه چاپی

انتخابات زودرس در زمان مجلس ششم باید اجرا می‌شد

عکس خبري -انتخابات زودرس در زمان مجلس ششم بايد اجرا مي‌شد

امثال حجاریان فقط اگر رئیس دولت از خودشان باشد با این طرح موافقند؛ كما اینكه جمهوریت را تنها در صورتی بر می‌تابند كه نامزد آنها رای آورده باشد.

به گزارش نما؛ محمدحسن قدیری ابیانه در یادداشتی با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان در خصوص امکان انحلال مجلس توسط دولت تاکید کرد: امثال حجاریان فقط اگر رئیس دولت از خودشان باشد با این طرح موافقند؛ کما اینکه جمهوریت را تنها در صورتی بر می‌تابند که نامزد آنها رای آورده باشد

متن یادداشت محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی بدین شرح است:
اخیرا آقای حجاریان امکان انحلال مجلس را برای دولت ضروری تشخیص داده اند. بهتر است گفته شود امکان انتخابات زودرس برای مردم فراهم شود. بنده با این پیشنهاد موافقم و این امکانی است که در دولت های مختلف به اصطلاح دموکراتیک غربی پیش بینی شده است.
لیکن با توجه به اینکه قوا از هم مستقل اند و همگی زیر نظر رهبری قرار دارند، تصمیم در برگزاری انتخابات زودرس نباید در اختیار رئیس دولت باشد بلکه این امکان باید در دست رهبری انقلاب باشد.
اگر رهبری تشخیص دادند برگزاری انتخابات زودرس ضروری است انجام شود.
هر چند این امکان با توجه با اصل ولایت مطلقه فقیه نیز قابل اجرا و عملی است لیکن در صورت اصلاح قانون اساسی باید این امکان به صراحت در اختیار رهبری قرار گیرد.
بنده سال‌های گذشته بر ضرورت پیش بینی صریح این امکان در اصلاح قانون اساسی تاکید کرده ام.
برگزاری زودهنگام مجلس به معنی انحلال مجلس نیست بلکه این امکان را به مردم می دهد تا مردم عنداللزوم نمایندگان خود را تغییر دهند و هیچ مغایرتی با آراء عمومی ندارد. در چنین شرایطی تا برگزاری انتخابات مجلس فعلی برای مدتی کوتاه منحل می شود و بلافاصله انتخابات برگزار می گردد.
اگر انتخابات زودرس در مورد مجلس ششم به اجرا در می‌آمد فرصت خیانت‌های بیشتر از آنها گرفته می‌شد.
البته امثال حجاریان اگر بنا باشد انحلال مجلس و برگزاری انتخابات در اختیار رهبری باشد با آن مخالفند و فقط اگر رئیس دولت از خودشان باشد با انحلال مجلس توسط وی موافقند.
کما اینکه جمهوریت و آراء مردم را فقط در صورتی بر می تابند که نامزد آنها رای آورده باشد در غیر این صورت خواستار حاکمیت اقلیت خودی بر اکثریت مردم می باشند.
اصولگرایان نباید با امکان برگزاری زودرس انتخابات مجلس مخالفت کنند بلکه باید اختیار برگزاری انتخابات زودرس در اختیار رهبری باقی بماند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...