نسخه چاپی

مبارزه با استكبار براساس قانون اساسی تعطیلی بردار نیست

عکس خبري -مبارزه با استکبار براساس قانون اساسي تعطيلي بردار نيست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه امروز یكی از عرصه‌های مبارزه، دیپلماسی است كه باید به دور از سازش و قهرمانانه در این عرصه وارد شویم، گفت: مبارزه با استكبار براساس قانون اساسی تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش نما؛ سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع استانی بسیج آذربایجان شرقی که با حضور شورای استانی اقشار 22 گانه بسیج در شهر تبریز برگزار شد، با یادآوری سالروز شهادت آیت الله مفتح اظهار داشت: ملت ما مدیون این شهید عزیز است که عمر خویش را در دفاع از ارزش های انقلاب و جهاد علمی مصروف نموده و در این راه به فیض شهاددت نائل آمد.
وی قدردانی از میراث عظیم شهیدان را وظیفه همگان دانسته و تصریح کرد: زینب کبری سلام الله علیها با مقاومت و ایستادگی در مقابل طاغوت نشان داد که می‌توان با دستان خالی، دشمن به ظاهر پیروز و در اوج قدرت را به شکست کشانید و افکار عمومی که فریب طاغوت را خورده بودند علیه نظام سلطه روشن نمود.
سردار نقدی با اشاره به دیپلماسی عمومی تصریح کرد: مسئله ما با استکبار مسئله اعتماد نیست که با چند گفتگو و یا مذاکره و قرارداد حل شود بلکه مسئله ما مسئله حسین علیه السلام و یزید، و ابوالفضل علیه السلام و شمر است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مقدمه قانون اساسی و برخی از مفاد آن گفت: همانطور که در مقدمه قانون اساسی آمده است مبارزه با استکبار اساس و هویت انقلاب اسلامی است و تنها کشوری که مبارزه با آن در قانون درج گردیده آمریکاست لذا به هیچ وجه مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست و حمایت از مستضعفین و مقابله با نظام سلطه صراحتا در قانون آمده است.
وی با اشاره به استقامت زینب کبری سلام الله علیها بیان کرد: تا زمانی که ماهیت استکبار تغییر نکند مشکل ما با آنها حل نخواهد شد.
سردار نقدی با اشاره به تنوع عرصه‌های مبارزه جبهه انقلاب اسلامی با جبهه کفر خاطرنشان کرد: امروز یکی از عرصه‌های مبارزه، دیپلماسی است که باید به دور از سازش و قهرمانانه در این عرصه وارد شویم و شهدا به ما آموخته‌اند حق سازش نداریم.
وی همچنین به دوازده سخنرانی اخیر امام خامنه‌ای که بر استحکام ساخت درونی نظام صریحا تاکید کرده‌اند، گفت: علیرغم ظرفیت‌های بالای کشورمان هنوز نتوانسته ایم این ظرفیت‌ها را در عمل به کار بگیریم چراکه یکی از اشکالات عمده این است که می‌خواهیم حل همه مسائل را به مجلس و دولت بسپاریم حال آنکه می‌توانیم بسیاری از مشکلات را خودمان به صورت مردمی حل کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: مدیریت اسلامی مدیریت تمرکزگرا نیست که همه مسائل به مرکز منتقل گردد بلکه می‌توان بسیاری از مسائل محلی را در همان روستا، شهر یا استان مربوطه مرتفع کرد و صرفا مسائل کلان را به مرکز منتقل کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مجمع استانی بسیج آذربایجان شرقی پیرامون «چالش های صنعتی استان و راهکارهای آن» عنوان کرد: صنعتی که در مراکز علمی و پژوهشی ریشه نداشته باشد حتی اگر در آغاز با موفقیت همراه باشد، صنعتی زنده نبوده و در حال مرگ است لذا اشکال صنعت ما آن است که با دانشگاه مرتبط نیست.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در این خصوص به پایان نامه‌های دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: باید پایان نامه‌ها را به سوی حل مسائل داخلی سوق دهیم اما متاسفانه بخش اعظمی از پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویان و اساتید ما مسائل نظام سلطه را حل می‌کند و گاهی قطعه‌ای از موشک دشمن را می‌سازد که بر سر مردم بی گناه ریخته می‌شود.
وی ممزوج نمودن صنعت و دانشگاه را ضروری خوانده و تصریح کرد: باید صنعت، صورت مسائلش را به دانشگاه ارائه نماید و از دانشجویان و اساتید دعوت به همکاری نموده و از تحقیقات آنها حمایت مادی و پشتیبانی کند.
وی با اشاره به اختراعات جوانان نخبه اظهار داشت: از هر نمایشگاه اختراعاتی که بازدید می کنیم حداقل چند روبات مین یاب مشاهده می کنیم حال آنکه اساسا ساخت این روبات ها در دکترین نیروهای مسلح نبوده و مورد نیاز ما نیست و بهتر آن است که جوان مخترع ما، ماشینی را طراحی کند تا دردی از کشاورز و باغدار ما را حل کند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در همین رابطه تصریح کرد: جایزه دادن به اختراعی که هیچ استفاده عملی ندارد و دردی از جامعه را دوا نمی کند فایده چندانی ندارد.
سردار نقدی در پایان با تقدیر از برگزاری جلسه تخصصی مجمع استانی بسیج آذربایجان شرقی و موضوع بررسی شده در این مجمع گفت: کارگروه های مجامع بسیج بایستی به صورت تخصصی مسائل و مشکلات مردم را برررسی و راهکارهای اجرایی را احصا و عملیاتی نمایند در عین حال که نباید به مسائل سیاسی نگاه کنند بلکه باید از منظر فنی و علمی به قضایا نگریسته شود.
براساس این گزارش، در جلسه 3 ساعته این مجمع، اساتید و صاحبنظران عضو شورای اقشار بسیج پیرامون مشکلات صنعتی آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر نموده و پیشنهادات نهایی را پس از رای گیری و تصویب به کارگروه های تخصصی جهت برررسی ارجاع دادند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...