نسخه چاپی

رویكرد اصلی لایحه بودجه چیست؟

سخنگوی دولت گفت: برای اینكه حجم نقدینگی در سال ۹۳ به تولید و سرمایه گذاری معطوف شود رویكرد اصلی لایحه بودجه ۹۳، تقویت بازار سرمایه است. رویكرد اصلی لایحه بودجه چیست؟

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این باره که تأثیر لایحه بودجه ۹۳ بر بازار سرمایه چگونه است گفت: بودجه با عنایت به اینکه پیش بینی منابع و مصارف را به همراه دارد یکی از هدفهای مورد تعقیبش موضوع حجم نقدینگی است.



وی گفت: وجود اینکه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست بخش خصوصی است برای اینکه هدف دولت در کنترل نرخ تورم اعمال شود باید حجم نقدینگی به جای رفتن در بازار ارز ، مسکن و طلا ، به بازار سرمایه معطوف شود.



سخنگوی دولت گفت: در جلسه قبلی هیأت وزیران در خرده فروشی سهام بجای واگذاری آن به صورت بلوکی تأکید شد.



وی گفت: هدف ما این است که سهام کارخانجات در خصوص سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در واسپاری به بخش خصوصی واقعاً به مردم واگذار شود نه اینکه به سمت دستگاههایی که شبهه دولتی دارد منعطف شود.



وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تصمیم امروز هیأت وزیران برای اختصاص یارانه سه هزار میلیارد ریالی برای تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص به چه محصول لبنی دارد؟ گفت: چون همه محصولات لبنی بر اساس قیمت شیر تعیین می شود مصوبه دولت به این موضوع معطوف است.



وی گفت: از آنجایی که دامداران باید علوفه و نهاده های لازم برای تولید شیر خام را با قیمت بیشتری دریافت کنند تصمیم گرفته شد از آنها در قالب این یارانه حمایتی صورت گیرد تا همانطور که دامداران متضرر نشوند مصرف کننده هم مجبور به پرداخت بهای بیشتر نباشد.



وی گفت: بر این اساس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مکلف شد این سه هزار میلیارد ریال را برای حمایت از دامداران و تولیدکنندگان پرداخت کند که این اقدام تا پایان سال آینده ادامه خواهد یافت.



وی گفت: دولت به دنبال افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی هیچ یک از اقلام مصرفی مردم نیست و به همین جهت در راستای کاهش نرخ تورم فشار هزینه را با تقبل پرداخت مابه التفاوتها حفظ می کند.


وی با اشاره به اینکه دولت در سال آینده بیش از ۱۰ واحد درصد کاهش رشد نرخ تورم را هدف گیری کرده است گفت: سیاستهای دولت هم بر همین اساس تنظیم می شود

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...