نسخه چاپی

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون تشكیل ستاد انقلاب فرهنگی

عکس خبري -بيانيه جامعه اسلامي دانشجويان پيرامون تشکيل ستاد انقلاب فرهنگي

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای اعلام كرد: تحول در علوم انسانی باید با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد.

به گزارش نما؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران پیرامون تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

" انقلاب اسلامی به رهبری فقیهی مجاهد و عارفی واصل در ستیز با جبهه استکبار رخ داد.

هدف اصلی انقلاب اسلامی زندگی جامعه بشری برمبنای اسلام، برای تکامل انسان و سیر او به سوی الله است که این همان هدف انقلاب موعود است.
انقلاب اسلامی در مواجهه با جبهه کفر وارد مرحله تازه‌ای شده است. فتح اذهان و قلوب و دین‌زدایی از تمام شئون مردم ما اعم از فرهنگ و سیاست در اولویت غرب قرار گرفته است. مسئولین نظام مخصوصا در حوزه فرهنگ باید ضمن درک این مواجهه و شناخت ابزارها و وسایل نظام سلطه، در تعمیق "فرهنگ انقلاب " بکوشند.
27آذر سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح است، کسی که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری نمود تا تداوم انقلاب اسلامی را شاهد باشیم. وحدت حوزه و دانشگاه که مسیر اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
اما امروز انقلاب اسلامی، برای تداوم خود به انقلاب فرهنگیِ نرم افزاری نیاز دارد. تحول در حوزه و اسلامی شدن دانشگاه تنها بخشی از شئون این انقلاب فرهنگی است.
به همین منظور جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی "ستاد انقلاب فرهنگی" را تشکیل می‌دهد.
هدف اولیه از تشکیل این ستاد، ترویج ضرورت و چرایی این انقلاب فرهنگی است.
در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نکاتی پیرامون وضعیت موجود حوزه و دانشگاه بیان می‌نماید:

الف) در تحلیل فضای فعلی دانشگاه سخن بسیار است. اینکه دانشگاه فعلی ما با تمام ظرفیت ‌های خود ریشه‌هایی از غرب‌زدگی را در خود جای داده و نمی‌تواند ما را به سوی تمام آرمان‌های انقلاب سوق دهد، یک واقعیت غیرقابل انکار است.

اساتید، دانشجویان و مسئولان باید به دنبال تحقق واقعی "دانشگاه اسلامی " باشند که اگر دانشگاه اصلاح نشود جامعه اصلاح نخواهد شد. تحول در علوم انسانی باید با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد. ایجاد "گفتمان نقد " اولین مرحله ‌تحقق این امر است. ایجاد روحیه و شجاعت نقادی در دانشجویان یک امرضروری است. از ملازمات امروز دانشگاه ایجاد فضای بحث و گفتگوی آزاد آن هم در چارچوب منطق و عقلانیت به دور از جار و جنجال‌های بیهوده سیاسی است. در چالش های علمی است که می توان انقلاب فرهنگی را به شکل قاعده مندی پی ریزی کرد.

ب) انقلاب اسلامی برای تداوم خود نیاز به جوشش دینی دارد که وظیفه حوزه های علمیه است. حوزه ای که صاحب اصلی انقلاب اسلامی است. بدون حوزه حتی مذهبی زیستن هم ممکن نیست. ما به حوزه ها نیازمندیم اما با وجود پیشرفت قابل تقدیر حوزه بعد از انقلاب، حوزه کنونی، جوابگوی نیازهای ما نیست در حالی که ظرفیت عبور از وضعیت کنونی را دارد. تشبیه حوزه های علمیه به مرداب سکوت و جمود صحیح نیست اما حوزه با تمام عملکرد خوب خود، کوتاهی کرده است. به نظر می رسد طرح تحول در حوزه به آرزویی تبدیل شده و مسئولین حوزه باید پاسخگو باشند که این طرح به کجا انجامید؟
انتظار دانشجو از حوزه این است که محتوای اسلامی شدن علوم را در اختیار او قرار دهد. تحول در علوم انسانی در دست حوزویان است. ما مطالبه ارائه الگوی نظام تعلیم و تربیت را از حوزه داریم.
جامعه اسلامی دانشجویان با توکل و امید به آینده در ذیل توجهات امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در راستای تداوم انقلاب اسلامی این میراث عظیم امام و شهدا، تمام همت خود را به کار خواهد بست و بار دیگر با رهبر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و اجرای منویات ایشان را اولویت اصلی خود می‌داند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...