نسخه چاپی

تشدید نا امنی در عراق توسط مدعیان حقوق بشر

عکس خبري -تشديد نا امني در عراق توسط

نماینده‌ اقلیت آشوریان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر عراق در تهران گفت: مدعیان حقوق بشر با دامن زدن به اختلافات قومی ـ دینی در عراق سعی در تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در این كشور دارند.

به گزارش نما؛ به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران که صبح امروز صورت گرفت با اشاره به تاریخ طولانی زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران و تصریح قانون اساسی کشورمان در حمایت از حقوق اقلیت‌های دینی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمهیدات و حمایت‌های حقوقی بالایی از جمله داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی، تأکید بر آزادی در انجام مناسک و مراسم دینی، فراهم کردن امکانات آموزشی بر اساس تعالیم دینی دارد.
وی با اشاره به پیشینه دیرین حضور آشوریان در عراق و قدردانی از تلاش دولت عراق به منظور حمایت از اقلیت‌های دینی از جمله آشوریان در آن کشور افزود: متأسفانه مدعیان حقوق بشر با دامن زدن به اختلافات قومی ـ دینی در عراق سعی در تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور دارند.
محمد مجید الشیخ سفیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه مسیحیان از جمله آشوری‌ها در عراق از نقش و جایگاه مهمی برخوردارند، گفت: در طول سالیان گذشته آشوری‌ها در عراق از زندگی مسالمت آمیز و برادرانه برخوردار بودند و دولت عراق نیز با وجود مشکلات فراوان همواره نگاه مثبتی برای حمل مشکلات آنها داشته است.
وی با بیان اینکه تروریسم تنها مسیحیان و شیعیان را نشانه نرفته است، ادامه داد: هدف گروه‌های تروریستی، ویرانی سرزمین عراق است.
مجید الشیخ افزود: امروز ملت عراق اعم از شیعه، سنی، مسیحی و پیروان سایر اقلیت‌های دینی در کنار یکدیگر در مقابل اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی ایستاده‌اند.

۱۳۹۲/۹/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...