نسخه چاپی

مركز مخفی كنترل حملات پهپادی انگلیس

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس گفت: «ما نیز از این موضوع ناراحت هستیم.این تنها موردی است كه از تلفات در این‌باره مطلع می شویم .خیلی مایه تاسف است اما این ماهیت جنگ است و این مساله می‌تواند درباره هواپیماهایی كه از سوی خلبان هدایت می شود نیز روی دهد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه نیروی هوایی سلطنتی، وادینگتون واقع در منطقه « لینکلشایر» محل استقرار اسکادران XIII است، تیمی که کنترل و هدایت بزرگ‌ترین و تنها هواپیمای بدون سرنشین موسوم به « ریپر» را برعهده دارد.

اولین عملیات‌های« ریپر» از خاک انگلیس دراین پایگاه هوایی، در ۲۴ آوریل، آغاز شد.

بنابر آمارهای وزارت دفاع انگلیس، اسکادران پایگاه هوایی وادینگتون در بیش از ۵۴ هزار ساعت عملیات‌های «رییپر» تحت هدایت و کنترل انگلیس درافغانستان، در مجموع ۴۵۹ حمله هوایی انجام داده‌ است.

این درحالی است که منتقدان بر این باورند که استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین، به افزایش تلفات غیرنظامیان می‌انجامد.
انگلیس این پایگاه هوایی را پس از ماه‌ها بحث بر سر شفافیت درباره استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مرگبار انگلیس درخارج این کشور افشا کرد.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس گفت: «ما نیز از این موضوع ناراحت هستیم. این تنها موردی است که از تلفات در این‌باره مطلع می شویم .خیلی مایه تاسف است اما این ماهیت جنگ است و این مساله می‌تواند درباره هواپیماهایی که از سوی خلبان هدایت می شود نیز روی دهد.»

فعالان مخالف استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین دراوایل اکتبر، پس از مخالفت با درخواست‌شان برای علنی شدن مشارکت انگلیس در حملات هواپیماهای بدون سرنشین وعده دادند تا به مبارزه با « فرهنگ پنهانکاری» لندن درباره حملات پهپادی انگلیس در افغانستان ادامه دهند.

پافشاری این فعالان به مبارزه پس از آن صورت گرفت که دادگاه اطلاعات انگلیس(Information Tribunal ) با درخواست آن‌ها برای از افشای اطلاعات درباره استقرار جنگ افزارهای بدون سرنشین کنترل از راه دور در افغانستان از سوی وزارت دفاع انگلیس مخالفت کرد.

موسسه خیریه مبارزه با فقر« وار آن وانت» که در دفاع از اجرای عدالت برای مردم فلسطین فعالیت می‌کند نیز اخیرا از اقدام وزارت دفاع انگلیس را در امضای قراردادی درزمینه ۵۴ سیستم‌ نظارتی موسوم به «واچ کیپر یوای وی» (Watchkeeper UAV) با هدف پیوستن به ماجراجویی مشترک میان سیستم‌های نظارتی شرکت «البیت» اسرائیل و شرکت تیلز Thale، بزرگ‌ترین تامین کننده قطعات و تجهیزات الکترونیکی انگلیس به باد انتقاد گرفت.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...