نسخه چاپی

تحریم‌اسرائیل توسط یك انجمن‌آمریكایی

انجمن مطالعات بومی‌های آمریكا رسما از تحریم نهادهای علمی و فرهنگی اسرائیل اعلام حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک انجمن علمی دیگر، همانند برخی دیگر از نهادهای علمی از تحریم نهادهای علمی اسرائیلی اعلام حمایت کرد.

«انجمن مطالعات سرخپوستان و بومی‌های آمریکایی» در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده که این گروه «رسماً از تحریم نهادهای علمی و فرهنگی اسرائیل که کمپین فلسطینی‌های حامی تحریم علمی و فرهنگ اسرائیل آغازگر آن بوده است، اعلام حمایت می‌کند.»

دبیر این انجمن در وب‌سایت رسمی آن نوشته شورای تصمیم‌گیری انجمن مطالعات سرخپوستان طی چند ماه گذشته به توافق رسیده تا از تحریم علمی اسرائیل اعلام حمایت کند و خودش بیانیه‌ای در این باره صادر کند.

در بیانیه این انجمن امده است: «شورای انجمن مطالعات سرخپوستان و بومی‌های آمریکا مراتب اعتراض خود را به تجاوز به آزادی علمی گروه "اندیشمندان و محققان بومی‌های فلسطینی" در سرزمین‌های اشغالی و اسرائیل که از حق آزادی بیان، فعالیت و تشکیل اجتماعات محروم هستند، اعلام می‌دارد.»

چندین موسسه و نهاد علمی تا کنون از تحریم علمی موسسات اسرائیلی اعلام حمایت کرده‌اند. «انجمن مطالعات آمریکا» روز دوشنبه اعلام کرده بود به این جنبش می‌پیوندد.

انجمن مطالعات آمریکایی یکی از قدیمی ترین مراکز در حوزه مطالعات آمریکا است که با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه فرهنگ آمریکا از گذشته تا عصر حاضر ایجاد شده است. این انجمن در شهر واشنگتن دی.سی.، پایتخت ایالات متحده، واقع است.

۱۳۹۲/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...