نسخه چاپی

مصوبه مجلس برای بحران اقتصادی دولت

عکس خبري -مصوبه مجلس براي بحران اقتصادي دولت

نمایندگان مجلس با كلیات و جزئیات لایحه اجازه افزایش سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین‌المللی پول را تصویب كردند.


به گزارش نمابه نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز خود کلیات و جزئیات لایحه اجازه افزایش سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین‌المللی پول و پذیرش اصلاحیه اساسنامه آن را بررسی و تصویب کردند.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس طی سخنانی گزارش این کمیسیون در خصوص افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول را قرائت کرد و از آنجا که کلیات این لایحه هیچ مخالفی نداشت، نماینده موافق نیز صحبت نکرد و هیئت رئیسه مجلس کلیات این لایحه را به رای گذاشت.

بهارستان‌نشینان نیز با 137 رای موافق، 4 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن مجلس با کلیات این لایحه موافقت کردند.

در ادامه نیز هیئت رئیسه ماده واحده لایحه اجازه افزایش سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین‌المللی پول و پذیرش اصلاحیه اساسنامه آن را به رای گذاشت که وکلای ملت این بار نیز با 142 رای موافق، 2 رای مخالف و 5 رای ممتنع با آن موافقت کردند.

طبق این مصوبه مجلس و در ماده واحده این لایحه، مجلس به دولت اجازه داد تا سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران را بر اساس مصوبه چهاردهمین دور بازنگری عمومی سهمیه‌ها و تغییرات سازمانی هیئت عامل صندوق بین‌المللی پول و از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به 2 میلیارد و 69 میلیون و 900 هزار حق برداشت محصول افزایش دهد و به سطح 3 میلیارد و 567 میلیون و یکصد هزار حق برداشت محصول ترمیم کرده و اصلاحیه اساسنامه صندوق بین‌المللی پول را مشتمل بر 15 بند به شرح پیوست مورد پذیرش قرار دهد و اسناد آن را مبادله کند.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...