نسخه چاپی

اختصاصی

اظهارات گستاخانه نماینده پارلمان اروپا در تهران/افخم:دیدارها با نظر مجلس بوده است

عکس خبري -اظهارات گستاخانه نماينده پارلمان اروپا در تهران/افخم:ديدارها با نظر مجلس بوده است

ایزابل دوران، نماینده پارلمان اروپا كه در تهران بسر می برد در مصاحبه ای با یكی از خبرگزاری های غربی در اظهارات گستاخانه ای اعلام كرده باید از فرصت توافق ژنو برای متعهد كردن ایران به‌ رعایت حقوق‌بشر استفاده كرد.

به گزارش نما ، ورود هیئت پارلمانی هشت نفره اتحادیه اروپا به ایران و دیدار آن‌ها با دو تن از محکومین امنیتی که در جریان فتنه 88 نقش برجسته‌ای را در آشوب‌افکنی ایفا کرده‌ بودند، موجی از اظهارات و واکنش‌های مسئولان ذیربط را به همراه داشته است؛ به اعتقاد حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل رئیس‌ مجلس، سفارت یونان تدارکات لازم برای این ‌کار را فراهم کرده است، حال آن که مجلس و یا وزارت خارجه هیچ گونه اطلاعی از این ملاقات‌ها نداشته است اما نکته مهم این است که سفر هیئت پارلمانی اروپا آبان ماه سال گذشته به دلیل درخواست دیدار از سوی این هیئت با 2 تن از فعالان فتنه رد می شود اما چه اتفاقی افتاده است که این بار آنها بدون طرح این موضوع وارد تهران می شود در این میان آنچه که بیش از هر چیز سوال برانگیز و حتی ابهام آمیز به نظر می‌رسد، هماهنگی انجام شده از سوی نهاد یا نهادهایی است که ترتیب انجام این دیدار را داده بودند و حالا شاید به نوعی از قبول مسئولیت این دیدار شانه خالی می‌کنند.
اقدام تحریک آمیز و خارج از عرف سیاسی هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از محکومین امنیتی فتنه 88، علاوه بر واکنش بهارستان نشینان، از سوی وزارت امور خارجه نیز با واکنش روبه رو شد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با نما ،در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از محکومین حوادث سال 88 گفت: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آنها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی ما بین مجلس شورای اسلامی و پارلمان‌های کشورها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه صرفاً در حیطه وظایف خود در خصوص برنامه‌های رسمی، هماهنگی و مساعدت به عمل آورده است، در مجموع وزارت خارجه و مجلس نسبت به انجام یا لغو سفرهای پارلمانی منافع مشترک دارند.
این واکنش ها در حالی ادامه دارد که ایزابل دوران، نماینده پارلمان اروپا که در تهران بسر می برد در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های غربی در اظهارات گستاخانه ای اعلام کرده باید از فرصت توافق ژنو برای متعهد کردن ایران به‌ رعایت حقوق‌بشر استفاده کرد.
خبرگزاری فرانسه در روز ۱۷ دسامبر(۲۶ آذر) به نقل از ایزابل دوران نوشته است هیات اروپایی باید مسئولان ایرانی را متقاعد کند که بحث در مورد حقوق‌بشر به نفع این کشور است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...