نسخه چاپی

حجاریان؛ از بیكاری تا ترویج دیكتاتوری دولتی

عکس خبري -حجاريان؛ از بيکاري تا ترويج ديکتاتوري دولتي

برخی از اصلاح‌طلبان تندرو كه ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.

اختصاصی/ به گزارش نما ،"نمایندگان برخلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند."
این جملات تنها بخشی از صحبت های سعید حجاریان در گفت و گو با ایسنا است؛ اظهاراتی که البته طرح آنها از جانب کسی همچون حجاریان که حالا به غیر از اصلاحات، خود را تئوریسین و نظریه پرداز اعتدال گرایان نیز می داند بعید نبود.
گفت و گوی مشروح ایسنا با سعید حجاریان که البته از هر دری سخن به میان رانده بود واکنش های متعددی را از جانب نمایندگان مجلس و برخی ناظران سیاسی به دنبال داشت.

نادران: اصلاح طلبان تندرو دچار بدمستی شده اند
الیاس نادران هم که نمایندگی مردم تهران را در مجلس به عهده دارد در واکنش به نظر حجاریان درباره انحلال مجلس توسط دولت گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.

وی افزود: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.


خرسند: آقای حجاریان! مجلس در راس امور است
حجت‌الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این رابطه گفت: متأسفانه برخی از افراطیون جریان اصلاحات قصد درس گرفتن از گذشته را ندارند.

وی تأکید کرد که انحلال مجلس توسط دولت خلاف اظهارات امام(ره) است. آقای حجاریان بهتر است بداند که خانه ملت طبق گفته امام خمینی(ره) باید همیشه در رأس امور باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آقایانی که امروز دم از تغییر قانون اساسی و انحلال مجلس توسط دولت می‌زنند تا دیروز اگر بحثی بین مجلس و دولت آقای احمدی‌نژاد شکل می‌گرفت به حمایت از مجلس می‌پرداختند اما امروز رنگ عوض کرده‌اند و اظهارات دیگری دارند.

حجت‌الاسلام خرسند تأکید کرد: برخی از اصلاح‌طلبان همان مواضع ساختار شکنانه زمان دولت اصلاحات را اتخاذ می‌کنند چرا که در آن مقطع نیز صحبت از تغییر قانون اساسی، تحصن، حمله به قوه قضاییه، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی بود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به حاکمیت و قانون اساسی نگاه ابزاری دارند، گفت: اصلاح‌طلبان زمانی که همه چیز در اختیار خودشان باشد آن را قبول دارند.

قاضی زاده: مجلس می تواند دولت را منحل کند!

امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا که قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع کرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر حجاریان از ناهماهنگی بین قوه مجریه و مقننه ابراز نگرانی می‌کند، بهتر است قانون اساسی را مطالعه کند، تصریح کرد: قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدد برگزار شود.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: حرف آقای حجاریان که می‌گوید مردم به ما دوره بعد رای نخواهند داد از این بابت درست است که مردم به علت سکوت ما در قبال انتصاب افراد مجرم، مسئله دار و فتنه گر در دولت از دست ما ناراحت هستند و حق هم دارند و ما شرمنده آنان هستیم.


سالک: آقای حجاریان! دست از تفکرات شیطانی بردار
حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان نیز با اشاره به سخنان اخیر سعید حجاریان، گفت: شاید این سخنان جهت تست کردن شرایط باشد تا بتواند ارزیابی از شرایط به دست بیاورد اما آقای حجاریان بداند اصلاح‌طلبان نمی‌توانند روی موج دولت یازدهم سوار شود و ایده‌های خود را پیش ببرند و این نوع صحبت‌کردن‌ها و اظهارات وی آب به آسیاب دشمن ریختن است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: حجاریان بهتر است در مطرح کردن این موارد نگاهی به سوابق خود بیندازد و توجه داشته باشد که ملت ایران و مقام عظمای ولایت به صورت یکپارچه همواره در صحنه حاضر هستند و اگر تفکرات شیطانی وی را ترغیب می‌کند، ما وی را نصیحت می‌کنیم که دست این تفکرات شیطانی بردارد که اینجا ایران است.

جهانگیرزاده: اظهارات حجاریان ترویج دیکتاتوری دولتی است
جواد جهانگیر زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هم با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان درباره اصلاح قانون اساسی و فراهم کردن شرایط انحلال مجلس برای دولت، گفت: برداشت اولیه من از اظهارات آقای حجاریان این است که ایشان با ادبیاتی کاملا غیردموکراتیک اظهاراتی را مطرح کرده که به هیچ عنوان انتظار نمی‌رفت.

وی با بیان اینکه حجاریان می‌خواهد در صداهای کنونی کشور، صدایی داشته باشد، تصریح کرد: قالب اظهارات حجاریان غیر دمکراتیک است.

جهانگیر زاده در ادامه گفت: درسال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تاکید کردند که این پیشنهاد باید از دستور خارج شود چرا که معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مدعیان حمایت از دموکراسی باید به اظهارات غیر دمکراتیک حجاریان واکنش نشان دهند، گفت: تحریک مردم علیه مجلس در حمایت از دولت، نشانگر تئوریزه کردن دیکتاتوری دولتی است.

وی گفت: حجاریان که جامعه شناسی سیاسی خوانده است، چگونه از انحلال مجلس سخن می‌گوید در حالی که چنین بحثی نفی صریح جمهوریت نظام است؛ کسانی که در گذشته مدعی حمایت از جمهوریت نظام بودند اکنون برای بهره‌برداری سیاسی حاضرند جمهوریت نظام را به پای خواسته‌های خود ذبح کنند.

جهانگیر زاده با بیان اینکه حجاریان تئوری فشار از پائین چانه زنی از بالا را به فشار از پایین، تبر زنی از بالا تغییر داده است، تاکید کرد: مردم اجازه نخواهند داد برخی دیکتاتوری را در کشور ترویج دهند.


اکرمی: سخنان حجاریان به نفع دولت روحانی نیست
این واکنش ها تنها منحصر به احزاب، گروه های سیاسی و نمایندگان مجلس نبود؛ حجت الاسلام سیدرضا اکرمی که حالا ریاست شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری را به عهده دارد در جواب حجاریان گفت: حجاریان از باب بیکاری حرف می‌زند و این حرف‌هایش هم به نفع دولت روحانی نیست.
وی افزود: طبق قانون اساسی هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و اینکه بگویند، قانون اساسی باید اصلاح شود حرف درستی نیست.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...