نسخه چاپی

بالارفتن كفه ترازو و معادلات به نفع ایران

عکس خبري -بالارفتن کفه ترازو و معادلات به نفع ايران

یك كار‌شناس مسائل خاورمیانه گفت: كشورهای خاورمیانه باید توجیه شوند كه قدرت ایران باعث ناآرامی و تشدید منطقه نخواهد شد.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"حسین معین‌آبادی" با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در رابطه با توافقات صورت گرفته در ژنو گفت: عربستان از حل شدن مسائل میان ایران و آمریکا، بالارفتن کفه ترازو و معادلات به نفع ایران هراس دارد.
وی با بیان اینکه سران کشورهای خاورمیانه باید توجیه شوند که قدرت ایران باعث ناآرامی و تشدید منطقه نخواهد شد، تصریح کرد: افزایش قدرت ایران ثبات منطقه را به دنبال خواهد داشت.
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر احتمالی آیت‌الله هاشمی به عربستان و تاثیر آن بر تحولات کشورهای منطقه بیان داشت: این سفر به بهبود شرایط منطقه کمک کرده و در تحولات عراق و سوریه نقش مثبتی خواهد داشت.
معین آبادی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی میان ایران و عربستان به واسطه برخی کارشکنی‌ها شکافی ایجاد شد و همین امر موجب کمک بیش از ۶۹ میلیاردی سعودی‌ها به دیکتاتورعراق در زمان جنگ تحمیلی بود.
وی افزود: حال با گسترش مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان این دو کشور می‌توان امیدوار بود که آنان بدون وابستگی به ابرقدرت‌ها مسائل خاورمیانه را حل کنند.
معین آبادی در پایان با اشاره به اظهارات اخیر شاهزاده سعودی و گلایه از آمریکا به خاطر پذیرش توافق ژنو، خاطرنشان کرد: دلایل بروز گلایه‌ها از عربستانی‌ها می‌تواند به خاطر حفظ منافع خودشان و هم موفقیت دیپلماسی ایران در عرصه جهانی در روند مذاکرات باشد و عدم عضویت این کشور در سازمان ملل و شورای امنیت از جمله اعتراضات آن‌ها بوده است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...