نسخه چاپی

دولت تدبیر و امید با طرح پشك خانواده چه می كند؟

طرح پزشك خانواده با اختصاص ‌‌21 هزار میلیارد تومان در سال 93 اجرایی می‌شود.

به گزارش نما؛ وزیر بهداشت در شیراز گفت: اجرای پزشک خانواده را ادامه خواهیم داد زیرا برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد به سیستم ارجاع نیاز داریم.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: در اجرای این طرح نمی‌خواهیم کمیت فدای کیفیت شود.
وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده باید به صورت کشوری اجرا می‌شد که به دلیل کمبود اعتبار، امکانش را نداشتیم، گفت: باید این طرح را در شهرهای کوچک اجرا و پس از 2 سال اشکالاتش را رفع و سپس در کل کشور اجرایی می‌کردیم.
هاشمی افزود: آسیب‌شناسی پزشک خانواده اجرا شده و این دولت سعی دارد اشکالات گذشته را رفع کند و تا حل مشکلات گذشته اقدام جدیدی در این مورد انجام نمی‌شود.
وی گفت: پزشک خانواده نباید به این دلیل که ناقص اجرا شده به طور کامل حذف شود، اشکالی که در سطح فارس و مازندران وجود داشت این بود که این استان‌ها طرح را در کل سطوح، اجرا کردند که مشکلات به وجود آمده در سال آینده حل خواهد شد.
هاشمی افزود: ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه بیمار یک بیمه قوی و یکپارچه داشته باشد که با نوسان ارز و تغییرات دولت‌ها و غیره لطمه نبیند.
وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت به سمتی می‌رود که تصدی‌گری خود را کم کند و برای تحقق این مسئله تعرفه‌ها باید واقعی شوند تا این امر محقق شود و این زمان است که حضور بخش خصوصی می‌تواند مفید فایده واقع شود.
وزیر بهداشت همچنین افزود: دانشگاه‌ها باید در تمام زمینه‌ها مستقل باشند و بخش خصوصی نیز فعال باشد و در مواردی دولت حضور یابد که مردم علاقه به مشارکت ندارند و یا برای آنها با صرفه نیست.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...