نسخه چاپی

مخفیگاه سری مسعود رجوی چه مختصاتی داشت؟

مسعود رجوی كه بسیاری از جوانان ساده دل را گرفتار فرقه خود كرده و در عملیات های تروریستی برای اهداف واهی آنها را به كشتن می داد، خود در چه سطح امنیت ویژه ای زندگی می كرده است

با آزادسازی پادگان اشرف و خروج سران و بدنه گروهک منافقین از این پادگان، امکان دسترسی به بخش‌های کلیدی این پادگان برای رسانه‌ها فراهم شده و دوربین رسانه ملی، جزو نخستین دوربین‌هایی که موفق به ورود به محل مخوف شده و در همین حضور، تصاویر حیرت آور از مخفیگاه مردی ثبت کرده که ادعاهای شجاعانه‌اش را از 20 متری زیرزمین و میان چند متر بتون مسلح بیان می کرده است.

به گزارش نما؛ پس از فرار سران و بخشی از بدنه گروهک منافقین به عراق، صدام حسین در عوض خوش خدمتی و سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی منافقین و انجام برخی امور کثیف رژیم بعثی نظیر ترور مخالفان دیکتاتور عراق، اقدام به واگذاری یک اردوگاه به این گروهک نمود؛ اردوگاهی که در 85 کیلومتری بغداد و در 80 کیلومتری مرزهای ایران در استان دیاله عراق برقرار شده بود تا اعضای این گروهک تروریستی بتوانند سریع تر به ایران رفت و آمد کرده و عملیات‌های تروریستی شان را پی بگیرند.

در طول دوران جنگ تحمیلی، منافقین به عنوان بازوی داخلی صدام مامور ترور مسئولان کلیدی نظام بودند و در ادامه نیز نقش پررنگی در جاسوسی نظامی داشتند و حتی نقش پررنگی در تضعیف روحیه اسرای ایرانی در بند صدام داشتند و در آخر نیز راساً وارد جنگ مستقیم با رزمندگان اسلام شدند و به واسطه تصور اشتباه شان از فضای ایران، تاکتیک نظامی اشتباه و قلت نیروهایشان، به سادگی شکست خوردند و گروه وسیعی شان نابود شدند.

فیلم: مخفیگاه سری مسعود رجوی چه مختصاتی داشت؟

در چنین شرایطی طبیعی بود که صدام حسین سرویس‌های ویژه را به این گروهک بدهد و اردوگاه اشرف به یک پادگاه تمام عیار تبدیل شود و این وضعیت ادامه داشت تا وقتی که صدام سقوط کرد و این گروهک چپ که تا دیروز علیه امپرالیسم شعار می داد و آرمان های شبه مارکسیستی را در بستر ایدئولوژی تروریستی شان عرضه می کردند، به کلی تغییر جهت داده و این بار در دامان برخی کشورهای غربی بغلتد و این بار همان سرویس ها را به طرف غربی بدهند اما دریغا که دولت مستقر در عراق، جزو آنهایی بود که روزگاری مسئول سرکوبشان از همین منافقین بودند و طبیعتاً به هیچ عنوان زیر بار ماندن این گروهک در خاک عراق نمی رفتند.

فشارهای دولت عراق پیرامون اخراج اعضای این گروهک در نهایت منجر به تخلیه اردوگاه اشرف در چند مرحله و انتقال اعضای این گروهک به کمپی در نزدیکی فرودگاه بغداد شد که این اتفاق نیز به عنوان مقدمه اخراج کامل منافقین از عراق، مورد توجه قرار گرفته است. در این میان برخی اعضای راس این گروهک از جمله مسعود رجوی سردسته منافقین از اشرف خارج نشده بودند که پس از کشته شدن گروهی از این اعضای ارشد گروهک که اکثراً سوابق وسیع در ترور اشخاص داشتند، این سردسته ها نیز اردوگاه را ترک کردند و احتمال می رود رجوی نیز با این گروهک به کمپ موقت رفته باشد.

با این حال آنچه از موقعیت کنونی سردسته های این گروهک بیشتر مورد توجه قرار گرفته، محل سابق سکونت رجوی است. دوربین های صداوسیما به تازگی موفق شده، نخستین تصاویر را از نقاط حساس پادگان اشرف که تا پیش از این امکان دسترسی به آنها وجود نداشت و حتی اعضای معمولی منافقین نیز از وجودشان خبری نداشته، به ثبت برساند. تصاویری که نشان می دهد مسعود رجوی که بسیاری از جوانان ساده دل را گرفتار فرقه خود کرده و در عملیات های تروریستی برای اهداف واهی به کشتن داد، خود در چه سطح امنیت ویژه ای زندگی می کرده است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...