نسخه چاپی

قیمت طلا سقوط كرد

قیمت جهانی طلا پس از انتشار خبر توقف بخشی از محرك های پولی بانك مركزی آمریكا، سقوط كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: قیمت جهانی طلا پس از انتشار خبر توقف بخشی از محرک های پولی بانک مرکزی آمریکا، سقوط کرد.

بانک مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) در پایان نشست دو روزه خود اعلام کرد که با توجه به بهبود نسبی شرایط اقتصادی این کشور، حجم 85 میلیارد دلاری بسته محرک پولی را با 10 میلیارد دلار کاهش به کمتر از 75 میلیارد دلار می رساند.

در پی انتشار این خبر ارزش برابری دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین حد خود از سال 2008 میلادی رسید تا قیمت جهانی هر اونس طلا از 1241 دلار تا 1216 دلار یعنی در حدود 25 دلار سقوط کند.

در چنین شرایطی انتشار خبر احتمال ادامه ثبیت نرخ بهره بانکی در نزدیکی صفر درصد، قیمت جهانی طلا را به بیش از 1221 دلار افزایش داد. کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند، بانک مرکزی آمریکا تا سال 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش ندهد.

گفتنی است، اجرای سیاست انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا طی سال های 2008 تا 2011 موجب شده بود تا قیمت جهانی طلا 70 درصد افزایش یابد اما تنها در سال جاری میلادی قیمت جهانی طلا در پی بهبود نسبی اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال توقف اجرای سیاست های پولی انبساطی نزدیک به 38 درصد کاهش یافته است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...