نسخه چاپی

كاهش 36 درصدی بودجه عمرانی كشور؟!

عکس خبري -کاهش 36 درصدي بودجه عمراني کشور؟!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از كاهش حدود 36 درصدی بودجه عمرانی كشور در لایحه بودجه سال 93 خبر داد.

به گزارش نما؛ جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقدیم بودجه سال 93 از طرف دولت به مجلس اظهار کرد: بودجه دولت در سال 93 به میزان 195 هزار میلیارد تومان است و 37 هزار میلیارد تومان به بحث عمرانی اختصاص داده شده است.
وی بودجه استانی کشور را پنج هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بقیه بودجه در اختیار وزرا و سازمان‌ها مانند وزرات کشور، سازمان محیط زیست و ... است و باید در استان‌ها هزینه شود.
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 300 میلیارد تومان از بودجه را می‌توانیم برای رودخانه‌های رشت لحاظ کنیم، تصریح کرد: بودجه کشور ردیف‌های پنهان و آشکار دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی گیلان را با 36 درصد کاهش ذکر کرد و گفت: بودجه جاری 18 درصد رشد دارد و این آمار درباره کشور نیز صدق می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های مهم از بودجه سال 93 حذف شده است، خاطرنشان کرد: دولت باید پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل کند.
کوچکی‌نژاد بودجه تخصیص یافته به پروژه‌های گیلان را راضی‌کننده ندانست و بیان کرد: مبلغ 10 میلیارد تومان برای سد شهر بیجار پول گذاشته شده، در حالی که حدود 40 میلیارد تومان بدهی دارد و این موضوع در بودجه سال 93 دیده نشده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی و راهسازی کاهش شدید دارد، یادآور شد: بودجه سال 92 مبلغ 8 هزار و 300 میلیارد تومان برای راهسازی و پروژه‌های عمرانی بود و امسال به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی متذکر شد: بودجه‌های سالانه ما بر خلاف اصول بالادستی بودجه است و مجلس باید در این بخش کار اساسی انجام دهد.
کوچکی‌نژاد تصریح کرد: در بودجه سال 93 مبلغ 10 میلیارد تومان برای هفت شهر تبریز، مشهد، قم، کرمانشاه، اصفهان، شیراز و کرج به منظور اجرای مطالعات زیست‌محیطی و ترافیک قطار شهری لحاظ شده است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...