نسخه چاپی

معافیت دانشجویان محقق از خدمت سربازی

رئیس دفتر تحقیقات كاربردی پلیس كرمان گفت: دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا كه پایان‌نامه‌شان در حوزه‌ نظم و امنیت باشد، تسهیلات نظام وظیفه ارائه شده و از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کوروش احمدیوسفی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه تسهیلات نظام وظیفه به دانشجویان، اظهار کرد: این پاداش شامل کسر و یا معافیت خدمت دانشجویان از سه تا چهار ماه و حتی مدت زمان کامل خدمت است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس کرمان افزود: اگر تحقیق، پایان‌نامه و یا پژوهش، کاربردی و در ارتقای نظم و امنیت جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد، مدت زمان خدمت سربازی دانشجو به طور کامل کسر می‌شود.

احمدیوسفی با بیان این‌که این طرح علاوه بر پایان‌نامه‌ها، شامل تحقیق‌ها و پژوهش‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیز می‌شود، تصریح کرد: استعدادهای درخشان در مقاطع تحصیلی ذکر شده نیز می‌توانند با ارایه‌ تحقیق و پژوهش‌هایی که به آن‌ها واگذار می‌شود، از خدمت سربازی معاف شوند و فقط دوره‌ آموزشی سربازی را بگذرانند.

وی ادامه داد: دانشجویان خانم این مقاطع تحصیلی نیز می‌توانند از حمایت‌های علمی و مالی نیروی انتظامی برای انجام پایان‌نامه‌ خود بهره‌مند شوند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان با بیان این که از سال گذشته تاکنون، نه پایان‌نامه مورد حمایت نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند، افزود: «بررسی مسایل و مشکلات زندانیان زن شهرستان کرمان»، «ایراد ضرب و جرح عمد در شهر کرمان»، «تاثیر اقتصاد بر جرم» و «ارزیابی و برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل شهری با استفاده از GIS » از جمله عناوین این پایان‌نامه‌ها هستند.

احمدیوسفی گفت: دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان از سال گذشته تاکنون، 34 طرح تحقیقاتی را به سرانجام رسانده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به «تهیه‌ سند راه‌بردی ایمنی راه‌های استان»، «بررسی علل کاهش سن ارتکاب جرم»، «بررسی و شناسایی نقش و جایگاه رسانه‌های استان در ارتقای انضباط اجتماعی» و «بررسی زمینه‌ها و عوامل تهدید کننده‌ امنیت استان» اشاره کرد.

وی با بیان این‌که دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان، فعالیت‌های خود را در دو بخش ملی و استانی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: «حوادث غیرمترقبه و نظم و امنیت» عنوان یک پژوهشی ملی است که در استان کرمان در حال انجام است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس کرمان با اشاره به وجود اتاق فکر در مجموعه‌ نیروی انتظامی استان کرمان، تصریح کرد: پلیس کرمان در حال حاضر هیچ ماموریتی را بدون پشتوانه‌ اتاق فکر انجام نمی‌دهد.

احمدیوسفی با تاکید بر این‌که تولید نظم و امنیت، محصول هم‌فکری بین بخشی سازمان‌ها، نهادها و خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: نقش نیروی انتظامی در تولید و حفظ امنیت، نقش نهایی و آخرین حلقه‌ زنجیره است.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...