نسخه چاپی

شهادت 36 تن در حمله به زائران در عراق

عکس خبري -شهادت 36 تن در حمله به زائران در عراق

در ادامه حملات تروریستی علیه زائران حضرت سید الشهداء (ع) در آستانه اربعین، بر اثر وقوع سه حمله خونین 36 زائر در جنوب بغداد به شهادت رسیدند و حدود یكصد نفر نیز زخمی شدند. همچنین در جریان حمله مسلحانه در غرب بغداد، پنج نفر از اعضای یك خانواده كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، منابع رسانه ای به نقل از پلیس و وزارت کشور عراق اعلام کردند یک تروریست در عملیاتی نزدیک یکی از خیمه های توزیع غذا و آب در میان زائران عازم کربلا، کمربند انفجاری خودش را منفجر نمود.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد بعد از ظهر پنج شنبه بر اثر منفجر شدن کمربند انفجاری یک تروریست در میان زائران در منطقه الدوره در جنوب بغداد، 20 نفر به شهادت رسیدند و 40 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین در جریان یک عملیات تروریستی در منطقه یوسفیه در 25 کیلومتری جنوب بغداد، هشت نفر از زائران شهید و 32 نفر زخمی شدند.

به گفته منابع امنیتی در حمله انتحاری سوم در شهر لطیفیه، در 40 کیلومتری جنوب بغداد دست کم 8 نفر شهید و 18 مجروح به جاگذاشته است.

یادآور می شود روز چهارشنبه نیز بر اثر حمله تروریستی به زائران اربعین در نزدیکی بعقوبه (در 60 کیلومتری شمال شرق بغداد) پنج نفر به شهادت رسیدند. همچنین روز سه شنبه نیز هشت نفر دیگر و روز سه شنبه نیز به دنبال انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی محمودیه در جنوب بغداد 24 نفر دیگر شهید شدند.

روز چهارشنبه نیز یک پلیس عراقی با در آغوش کشیدن یک فرد تروریست که قصد منفجر کردن خودش را در میان زائران داشت، از افزایش آمار تلفات این اقدام تروریستی جلوگیری کرد و خودش به شهادت رسید.

در یک اقدام تروریستی دیگر، افراد مسلح با پوشیدن لباس نظامی عراقی به منزل یکی از عناصر نیروهای سنی مذهب "بیداری" در منطقه زیدان در شهرستان ابوغریب حمله کرده و وی را به همراه همسر و سه فرزندش کشتند.

نیروهای بیداری، از شبه نظامیان اهل سنت هم پیمان دولت بغداد و با هدف مقابله با القاعده و افراطیون در مناطق سُنی نشین عراق تشکیل شده است؛ در مراسم اربعین امسال نیز 500 نفر از نیروهای بیداری اقدام به تأمین امنیت عزاداران سید الشهدا (ع) در مناطق تحت مأموریتشان کرده اند.

۱۳۹۲/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...