نسخه چاپی

تامین 44 درصد هزینه جاری از مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی از حذف تدریجی توافق با اصناف برای دریافت مالیات عملكرد خبر داد و گفت: اكنون ۴۴ درصد هزینه‌های جاری دولت از مالیات تامین می‌شود.

به گزارش نما ، علی عسکری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر اظهار‌نامه‌های مالیاتی مودیان از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت شده است، اظهار داشت: رسیدگی به دریافتی و پرداختی‌ها از دو ماه پیش آغاز شده است و تا آخر سال مشخص می‌شود، چه میزان مالیات بر درآمد مودیان افزایش یا کاهش دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص توافق با اصناف برای اخذ مالیات عملکرد گفت: اگر اصناف در چارچوب قانون توافق کنند، می‌پذیریم و در صورتی که تمایل نداشته باشند، برای هر مودی بر اساس قانون عمل خواهیم کرد.

وی افزود: در فرآیند آینده نظام مالیاتی موضوعی به نام توافق وجود نخواهد داشت. همه مودیان بدون طبقه‌بندی و توافق خواهند بود و در اصلاحیه قانون مالیاتی آورده شده است که در آینده سازمان مالیاتی می‌تواند مالیات تعدادی از مودیان را مقطوع تعیین و ابلاغ کند که توافق را در دل خود دارد.

عسکری تاکید کرد: سال آینده افزایش نرخی در اخذ مالیات‌ها نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که سهم مالیات از بودجه جاری دولت چقدر است، تصریح کرد: حدود 44 درصد از هزینه‌های جاری از طریق مالیات تامین می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...