نسخه چاپی

پیش‌بینی قیمت طلا در سال ۲۰۱۴

درحالی كه انتظار می رود تعدیل سیاست محرك اقتصادی آمریكا همچنان بر بازار طلا در سال ۲۰۱۴ تاثیر بگذارد كارشناسان قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۲۷۰ دلاری را برای فلز زرد در این سال پیش بینی كرده اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،در حالی که ظاهرا سال 2013 سال خوبی برای بازار طلا نبوده است، تحلیلگران پیش بینی می کنند، با توجه به تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، بازار فلز زرد در سال 2014 نیز عملکرد مناسبی را شاهد نخواهد بود.

با کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران، بازار در آستانه ثبت اولین کاهش قیمت سالانه در طی 13 سال اخیر قرار گرفته است. طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد ارزان شده و دارایی های صندوق اس پی دی آرا گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذار در بازار طلا نسبت به سال گذشته بیش از 27 درصد کاهش یافته است.

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه تایید کرد که قصد دارد از ماه ژانویه به آرامی سیاست پولی انبساطی خود را تعدیل کند، قیمت طلا با کاهش 32 دلاری به کانال 1100 دلاری سقوط کرد.

کارشناسان می گویند، اقدام فدرال رزرو احتمالا منجر به تضعیف قیمت طلا در روزهای باقیمانده از سال 2013 و همچنین سال 2014 خواهد شد.

دونالد سلکین، تحلیلگر بازار طلا گفت، تعدیل سیاست پولی فدرال رزرو که موجب افزایش نرخ بهره می شود، می تواند تاثیری منفی بر قیمت طلا بر جا بگذارد.»

سلکین افزود در حالی که طلا به نحو مورد انتظاری به بحران بانکی در قبرس، جنگ داخلی در سوریه و حتی تعطیلی دولت فدرال آمریکا واکنش مثبت نشان نداد به نظر می رسد که طلا جذابیت سنتی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد در حالی که اعمال کنترل دولت هند بر واردات طلا بدین معناست که تقاضا برای طلا از سوی این کشور در سال آینده میلادی چندان افزایش نخواهد یافت، اما با توجه به افزایش هزینه عملیات معدن کاری و استخراج طلا به نظر می رسد که عرضه طلا نیز شاهد افزایش قابل توجهی نخواهد بود. بنابراین انتظار می رود قیمت طلا در سال 2014 بین 1200 تا 1250 دلار باشد.

هفته گذشته، به دنبال اعلام تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو و کاهش تورم در آمریکا، تحلیلگران بانک جی پی مورگان پیش بینی خود از قیمت طلا در سال آینده را به 1263 دلار کاهش دادند.

همچنین بانک بارکیز نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا در سه ماهه ابتدایی سال 2014 به 1350 دلار برسد و پس از آن تا پایان سال به 1270 دلار کاهش یابد.

۱۳۹۲/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...