نسخه چاپی

فاطمه رهبر:نظارت مجلس بر واگذاری پروژه های عمرانی به خارجی ها

وابستگی به كشورهای غربی و عدم اشتغال جوانان مورد توجه قرار گیرد

عکس خبري -وابستگي به كشورهاي غربي و عدم اشتغال جوانان مورد توجه قرار گيرد

بحث امنیت ملی و وابستگی به كشورهای غربی از طرفی و بحث بیكاری و عدم اشتغال جوانان در عرصه های مختلف موضوع مهمی است كه باید مسوولین آن را مورد توجه قرار دهند.

اختصاصی/به گزارش نما ،فاطمه رهبر در واكنش به واگذاري پروژه اي عمراني به پيمانكاران خارجي گفت: متاسفانه اين موضوع در دولت  قبل هم بود و ما تذكراتي در اين راستا داده بوديم كه مجلس آن را بررسي كند . كه برخي از پروژه ها به تيم هاي تخصصي و خارجي واگذار مي شود .
وي افزود : برخي از موارد را در مسكن مهر در دولت شاهد بوديم كه به شركتهاي ترك واگذار شده بود .هم اكنون هم با توجه به گشايش هايي كه در خصوص برقراري ارتباطات و تعامل با كشورهاي خارجي مطرح است . خيلي از اين كشورها به سمت و سوي ايران آمدند و خواهان قرارداد با ايران هستند.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: به نظر مي رسد اين موضوع بايد كالبد شكافي و بررسي شود تا شركتهاي مشابه آن با توجه به پيشرفتهايي كه فرزندان و جوانان ما در عرصه هاي مختلف فني و صنعتي و توليدي و كشاورزي و ... داشتند ، بتوانند در اقتصاد كشور موثر باشند.
رهبر افزود: در اين قرار دادها  بايد اولويت را به شركتهاي ايراني بدهيم . در صورتي كه آن توانمندي در ايران نبود مي توان آن موضوع را با استفاده از پتانسيل و توان متخصصين ايراني هدايت كرد و در كنار متخصصين ايراني از كارششناسان خارجي استفاده شود .نحوه قراردادها به گونه اي باشد كه بخش خصوصي در ايران بتواند فعال تر از پيش در اين قضايا حضور داشته باشد كه ما عقب گرد نداشته باشيم كه وابستگي ما به اين شركتها بيش از پيش شود .
وي تاكيد كرد: اين موضوع بايد در مجلس بررسي شود و اگردر يك قراردادي  منافع ملي ديده نشده باشد، باز بيني شود . بحث امنيت ملي و وابستگي به كشورهاي غربي از طرفي و بحث بيكاري و عدم اشتغال جوانان در عرصه هاي مختلف موضوع مهمي است كه بايد مسوولين آن را مورد توجه قرار دهند ، خصوصا مجلس شوراي اسلامي بايد  براين موضوع نظارت داشته باشد .

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...