نسخه چاپی

عزت الله یوسفیان ملا:

نمایندگان با هیج وزیری تعارف ندارند/ بسیاری از پروژه ها سال آینده هم عملیاتی نمی شوند

عکس خبري -نمايندگان با هيج وزيري تعارف ندارند/ بسياري از پروژه ها سال آينده هم عملياتي نمي شوند

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:دولت نباید مجلس را متهم به سیاسی كاری كند بلكه باید درباره مشكلات و خواسته های نمایندگان كه مشكلات مردم را مطرح می كنند صحبت كند.

به گزارش نما ،برخی از روزنامه های اصلاح طلب اخیرا در مصاحبه های خود سعی دارند به نوعی این فضا را القا کنند که   نمایندگان بدون اینکه به عمر قریب به چهار ماهه آن توجه داشته باشد مدام به وزرا خرده می‌گیرند و در قالب تذکر و طرح سوال و حتی تهدید به استیضاح می‌خواهند اهرم‌های نظارتی‌اش را به رخ دولتمردان بکشند، یکی از چهره های اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته از دوستانی که به مجلس رفت و آمد می‌کنند شنیده شده است برخی نمایندگان خواسته‌های شخصی از دولت دارند و تقاضا‌هایی را مطرح می‌کنند که خارج از روال قانونی تعاملات مجلس و دولت است.
عزت الله يوسفيان ملا عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس  در گفتگو با نما درباره انتظارات این روزهای نمایندگان از دولت می گوید.
 
انتقاداتی که مجلس به دولت وارد می کند درباره بودجه سال آینده تا چه اندازه واقع بینانه است؟
هر نماینده حق اظهارنظر در تمام امور کشور را دارد این طور نیست که یک نماینده جنوبی حق اظهار نظر درباره یک روستای شمالی کشور را نداشته باشد نماینده می تواند از وزیر کشور یا جهاد کشاورزی سئوال کند ، لایحه بودجه دولت مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان قرار گرفته و نمایندگان احساس می کنند بودجه حوزه های انتخابیه آنها به شدت کاهش یافته، دولت نباید مجلس را متهم به سیاسی کاری کند بلکه باید درباره مشکلات  و خواسته های نمایندگان که مشکلات مردم را مطرح می کنند صحبت کند ،درباره بودجه هم گفته شده بودجه برای پروژه های زیر 80 درصد پیشرفت اعتباری چندانی لحاظ نکرده در این صورت ما شاهد تعویق مجدد عملیاتی شدن پروژه ها خواهیم بود.
پس از رای نمایندگان، طیب نیا وزیر اقتصاد عصبانی شد و به جایگاه هیات رئیسه رفت و به باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد که پس از ترک مجلس استعفایم را می نویسم و تحویل می دهم، یک دقیقه دیگر هم در وزارت اقتصاد کار نخواهم کرد. نظر شما چیست؟
وزیر اقتصاد چون بالاترین رای را از مجلس دریافت کرد شاید فکرش را نمی کرد مجلس اولین کارت زرد دولت یازدهم را به او بدهد اما نمایندگان با هیج وزیری تعارف ندارند، آقای طیب نیا هم باید ظرفییت خودشان را بالاتر ببرند ایشان کارشناس قوی اقتصادی هستند و طبق قانون نمایندگان وقتی نمی توانند در خصوص سیاست های ارزی و بانکی از رئیس کل بانک مرکزی سئوال کنند باید از وزیر پاسخگویی بخواهند.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...