نسخه چاپی

سرقت موبایل در كمتر از ۱۰ ثانیه

عکس خبري -سرقت موبايل در کمتر از ?? ثانيه

اعضای گروهی كه با اعمال خشونت اقدام به سرقت موبایل در منطقه شوش می‌كردند، با تلاش مأموران پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش نما؛ در پی وصول اخبار و اطلاعات مردمی در خصوص فعالیت گروهی از افراد سابقه‌دار منطقه شوش در زمینه ارتکاب سرقت‌های خشن، کارآگاهان اداره پنجم در بررسی موضوع اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار به نام "محمد . ط" ۲۶ ساله اقدام به تشکیل گروهی از سارقین بعنف کرده و در مناطق مختلف شهر تهران اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کند.



با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی دیگر اعضای گروه به نام های "مرتضی.ص" ۲۶ ساله، "محمد . ب" ۲۲ساله، "میلاد.د" ۲۸ ساله، "مهرشاد . ن" ۲۶ ساله، "مسعود . ع" ۲۵ ساله و "بهروز . ک" ۲۱ ساله کرده و در بررسی سوابق آنها اطلاع پیدا کردند که همگی از مجرمین سابقه دار منطقه شوش هستند که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف شرارت ، قدرت نمایی با سلاح سرد ، نزاع و درگیری و سرقت های بعنف دستگیر و روانه زندان شدند.



با شناسایی اعضای گروه سارقین و بررسی شکایت‌های مطرح در خصوص سرقت‌های بعنف، یکی از مالباختگان با مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی ضمن شناسایی تصاویر متهمان به کارآگاهان عنوان داشت: " در مورخه۵ آذرماه، در خیابان انقلاب از تاکسی پیاده و به سمت داروخانه فروش داروهای خاص در خیابان نجات اللهی حرکت کردم ؛ در حالیکه با گوشی تلفن همراه مدل iphone خود [ به قیمت سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ] در حال صحبت بودم، در فاصله ی چند متر مانده به داروخانه ناگهان جوان تنومندی مقابل من ایستاد و [ در کمال تعجب ] عنوان داشت که باید گوشی تلفن همراه خود را به او تحویل دهم!!؛ هنوز کلمه‌ای از دهانم خارج نشده بود که ناگهان فرد دیگری از پشت سر ضربه ای به سرم وارد کرد و همزمان با وی ، جوان تنومند اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد.



یکی از آنها سوار یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ شد و به سمت شمال خیابان حرکت کرد و نفر دوم نیز سوار یک دستگاه موتورسیکلت پالس مشکی رنگ شد و در جهت جنوب خیابان حرکت کرد؛ تمامی این اتفاقات و سرقت گوشی تلفن همراهم شاید در فاصله ای کمتر از ۱۰ ثانیه اتفاق افتاد و هیچکدام از افرادی که در مقابل داروخانه ایستاده بودند اصلا متوجه سرقت نشدند. با توجه به شناسایی دقیق دو نفر از اعضای گروه توسط مالباخته و اطلاعات دقیق بدست آمده از فعالیت این گروه از مجرمین خشن، هماهنگی‌های قضایی با شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران انجام و تمامی متهمان در مخفیگاه هایشان واقع در منطقه شوش دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.



سرکرده گروه (محمد.ط) که پس از دستگیری و مواجه شدن با مستندات و دلایل کارآگاهان چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در همان اظهارات اولیه به دهها فقره زورگیری به شیوه زاغ زنی و سرقت گوشی‌های تلفن همراه گران قیمت در مناطق مختلف تهران بویژه در شرق و مرکز تهران اعتراف کرد.



افکار نوشت: در تحقیقات بعمل آمده از متهمان مشخص شد که در صورت وقوع اشتباه از سوی یکی از اعضای گروه در زمان سرقت، دیگر اعضا اقدام به ضرب و شتم شدید و به اصطلاح تنبیه وی می کردند؛ به عنوان مثال یکی از متهمان که در زمان سرقت‌ها اقدام به زاغ زنی مالباختگان در شعبات بانک می کرد ، پس از شناسایی اشتباه یکی از مالباختگان در داخل بانک، توسط سایر اعضای گروه با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.



سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و اعترافات اولیه به دهها فقره سرقت‌های بعنف بویژه به شیوه زاغ‌زنی در مراکز تجاری و بانک‌ها، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...