نسخه چاپی

مسئول ستاد نماز جمعه تهران:

بلوكه بودجه 100 میلیاردی مصلی تهران از سوی وزارت مسكن

عکس خبري -بلوکه بودجه 100 ميلياردي مصلي تهران از سوي وزارت مسکن

مسئول ستاد نماز جمعه تهران گفت: برگزاری نماز جمعه تهران در فصل زمستان به صورت موقت از دانشگاه تهران به مصلی امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین یدالله شیرمردی مسئول ستاد نماز جمعه تهران، صبح امروز طی نشست خبری با اشاره به برگزاری موقت نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) در فصل زمستان گفت: به علت برودت هوا برگزاری نماز جمعه تهران به صورت موقت از دانشگاه تهران به مصلی امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: این مسئله به معنای افتتاح کامل مصلی نیست و در فصل بهار بار دیگر نماز جمعه تهران در دانشگاه اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرمردی با اشاره به این که در سال گذشته دو هفته به صورت آزمایشی نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد اظهار داشت: برگزاری آزمایشی نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) در سال گذشته موجب شد تا نقایص برگزاری نیز تا حدی مرتفع شود.
وی افزود: ستاد نماز جمعه تهران آمادگی کامل دارد تا با بهره‌گیری از اتوبوس‌ها حمل و نقل و جابه جایی نمازگزاران را تسهیل کند.
مسئول ستاد نماز جمعه تهران اظهار داشت: نماز گزارانی که بخواهند با خودروی شخصی به مصلی بیایند نیز از نظر پارک خودروهای خود مشکلی نخواهند داشت.
مسئول ستاد نماز جمعه تهران اظهار داشت: اگر شهرداری تهران برای نصب پل عابر پیاده از پارکینگ بیهقی به مصلی که بودجه آن نیز مصوب شده است مساعدت‌های لازم را انجام دهد شرایط برگزاری نماز در مصلی نیز تسهیل می‌شود.
وی ادامه داد: مساعدت شهرداری تهران در نصب پل عابر پیاده پارکینگ بیهقی موجب می‌شود تا ما بتوانیم علاوه بر درب شرقی از درب غربی نیز پذیرای نمازگذاران باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرمردی با اشاره به آمادگی کامل ستاد نماز جمعه تهران برای پذیرایی از نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) گفت: با توجه به این که به علت برودت بالای هوا نماز جمعه از دانشگاه تهران به مصلی امام خمینی(ره) منتقل شده است ستاد نماز جمعه تهران تمامی امکانات لازم را از جمله سیستم گرمایشی و مفروش بودن مصلی تدارک دیده است.
مسئول ستاد نماز جمعه تهران افزود: از نمازگزاران تهرانی می‌خواهیم تا برای عزیمت به مصلی جهت اقامه نماز جمعه حتی‌المقدور از شبکه حمل و نقل مترو استفاده کنند تا از حجم ترافیک خیابان‌های منتهی به مصلی کاسته شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرمردی با انتقاد از وزارت مسکن در تخصیص بودجه مصوب برای تکمیل پروژه مصلی امام خمینی اظهار داشت: در دولت قبل برای تکمیل پروژه مصلی امام خمینی 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، اما این بودجه تخصیصی توسط وزارت مسکن در دولت جدید بلوکه شده است.
وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه امام خمینی 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متاسفانه در بودجه سال جاری تنها 18 میلیارد به این منظور اختصاص یافته است که آن هم به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود.
مسئول ستاد نماز جمعه تهران بیان داشت: مسئولان امر برای پروژه‌ها و طرح‌هایی همچون برج میلاد که خاصیت زیادی هم ندارد اعتبارات کلان تخصیص می‌دهند، اما برای مصلی امام خمینی که نماد دینی ام‌القرای مسلمین است در تخصیص بودجه و اعتبار کوتاهی می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در نماز جمعه این هفته دکتر نوبخت معاون نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها حضور یافت و قول مساعدت دولت را برای تکمیل پروژه مصلی امام خمینی و انتقال دائم نماز جمعه تهران از دانشگاه به مصلی را داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرمردی با اشاره به این که حدود 170 هکتار زمین در اطراف مصلی امام خمینی(ره) بلااستفاده مانده است، اظهار داشت: مصلی امام خمینی این ظرفیت را داراست تا علاوه بر برگزاری نمازهای جمعه و نمازهای اعیاد فطر و قربان میزبان برنامه‌ها و مجامع فرهنگی عظیم جهان اسلام نیز باشد.
مسئول ستاد نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: در این سه ماه که به صورت موقت برگزاری نماز جمعه تهران به مصلی امام خمینی منتقل می‌شود تعمیرات لازم در دانشگاه تهران صورت می‌گیرد تا این دانشگاه در فصل بهار بار دیگر میزبان نمازگذاران تهرانی باشد.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...