نسخه چاپی

بدهكارترین كشور خاورمیانه !

صندوق بین‌المللی پول در بخشی از گزارش خود با عنوان«چشم‌انداز اقتصاد منطقه‌ای؛ خاورمیانه و آسیای مركزی» به بررسی میزان بدهی‌های كشورهای خاورمیانه پرداخته است

امارات، شيخ نشين كوچكي كه خود را كشوري تاثير گذار در بازار و اقتصاد منطقه خليج فارس و خاورميانه مي‌پندارد و در چند روز گذشته هم با مواضع خود نسبت به جزاير ايراني ابو موسي،تنب بزرگ و تنب كوچك با واكنش‌هاي مقامات سياسي و دفاعي كشورمان عقب نشيني كرد،بدهكارترين كشور خاورميانه است.

به گزارش فارس، اين كشور پر مدعا بر اساس آماري كه توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر شده 147.6 ميليارد دلار بدهي خارجي دارد.

بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول بدهی خارجی ایران در پایان سال گذشته میلادی به 16.3 میلیارد دلار رسید که 6.3 میلیارد دلار کمتر از سال قبل است.

صندوق بین‌المللی پول در بخشی از گزارش خود با عنوان«چشم‌انداز اقتصاد منطقه‌ای؛ خاورمیانه و آسیای مرکزی» به بررسی میزان بدهی‌های کشورهای خاورمیانه پرداخته است.

بر اساس این گزارش، میزان بدهی خارجی ایران در سال 2010 برابر با 22.6 میلیارد دلار بود که این رقم در سال ۲۰۱۱ حدود 6.3 میلیارد دلار کاهش یافت و به 16.3 میلیارد دلار رسید. ایران در میان ۱۱ کشور منطقه رتبه ۸ از نظر میزان بدهی خارجی خود کسب کرده است.

در این میان، امارات با بدهی خارجی 147.6 میلیارد دلاری به عنوان بدهکارترین کشور خاورمیانه ای در سال ۲۰۱۱ شناخته شده است. رتبه دوم نیز از آن قطر با بدهی به ارزش 125.5 میلیارد دلار بوده است.

سومین کشور از لحاظ بدهی خارجی عربستان است و میزان بدهی آن برابر با 94 میلیارد دلار برآورد شده است.

بدهی دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله عراق 88.3 میلیارد دلار و لبنان 68 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول، میزان بدهی خارجی بحرین 36 میلیارد دلار، کویت 31.6 میلیارد دلار و عمان 8.16 عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، اردن با 6.2 میلیارد دلار و یمن با 5.9 میلیارد دلار کمترین میزان بدهی خارجی را در میان کشورهای خاورمیانه دارند.

دراین گزارش رقمی برای میزان بدهی سوریه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه ذکر نشده است.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...