نسخه چاپی

بودجه 93 تورم‌زا و غیر واقعی است

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینكه بودجه 93 تورم‌زا و غیرواقعی است، گفت: نهایتاً 130 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت تحقق می‌یابد كه در لایحه بودجه هزینه‌های بیشتری دیده شده است.

به گزارش نما، موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه توزیع سبد کالایی از سوی دولت مغایر با قانون است، گفت: دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را در برخی موارد اجرا نکرده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره قطع یارانه‌ها از سوی دولت افزود: معمولاً دولت‌ها دوست دارند که مردم را همراه خود داشته باشند از این رو بعید به نظر می‌رسد که هدفمندی یارانه‌ها قطع شود و صرفاً در برخی دهک‌ها شاهد تغییراتی خواهیم بود.

ثروتی همچنین با اشاره به برنامه‌های گروه‌های اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: اصلاح‌طلبان از اکنون برای مجلس بعدی برنامه دارند، هم تخریب مجلس را هدف گرفته‌اند و هم می‌خواهند در دور بعد اصلاحات مجلس را بگیرد، باید اصولگرایان در این زمینه هوشیارتر از قبل عمل کرده و وحدت خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان هرگونه مشکلی که داشته به بیرون درز نمی‌کنند و در درون دفن می‌کنند و اگر در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان وحدت ‌داشتند و به نفع هم کنار می‌رفتند، نتیجه انتخابات چیز دیگری بود و اکنون آنان چوب این گونه اقدامات خود را می‌خورند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد افزایش تحریم‌های آمریکا علیه نظام اسلامی با وجود توافق نامه ژنو گفت: در این راستا باید با آمریکا شدید برخورد شود اگر ما مقابل این دولت بایستیم به نفع نظام و مردم است.

*بودجه 93 تورم‌زا و غیرواقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه 93 که از سوی دولت یازدهم به مجلس ارائه شده است را تورم‌زا و غیر واقعی خواند.

ثروتی تصریح کرد:‌ نهایتاً 130 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت تحقق می‌یابد که در لایحه بودجه هزینه‌های بیشتری دیده شده است.

وی همچنین وابستگی بودجه به نفت را از نقاط ضعف بودجه سال 93 عنوان کرد و گفت: همه استان‌ها با کاهش شدید اعتبار در سال آینده مواجه هستند و اگر اعتبار خراسان شمالی نسبت به برخی از استان‌ها بالاتر است آن هم به خاطر سفر پر خیر و برکت رهبر انقلاب اسلامی و مصوبات توسعه استان است.

*عدالت در انتصابات معاونان استاندار رعایت نشد

ثروتی با تاکید بر عدالت در انتصابات بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان گفت: دو معاون قرار بود از بجنورد انتخاب شود و در این زمینه قول‌هایی داده شده بود و ما هم در مسائل خود با استاندار به خاطر بومی بودن ایشان مجبور هستیم تا با مذاکره کارها را پیش ببریم.

اکنون معاون سیاسی از اسفراین، معاون منابع انسانی و سرپرست معاونت برنامه ریزی از شیروان و معاون هماهنگی امور عمرانی از بجنورد است.

* 5 نفر در دفاتر نمایندگان مأمور به خدمت می‌شوند

وی همچنین با اشاره به مصوبات مجلس در مورد جذب پنج نفر در دفاتر هر یک از نمایندگان گفت: ما این را مصوب کردیم تا از نیروهای مأمور دستگاه‌ها برای پیشبرد امور دفاتر نمایندگان استفاده شود.

وی افزود: از این رو از افراد علاقه مند به توسعه استان دعوت می‌شود تا به عنوان مأمور به دفتر نمایندگان استان انتقال تا در راستای توسعه خراسان شمالی مشارکت کنند.

وی گفت: امروز خراسان شمالی نیازمند ارتقای شاخص‌های توسعه و رفع مشکلات است که بخشی از آن‌ها به نمایندگان و پیگیری آن‌ها مرتبط شده که به طور حتم جذب نیروها در دفاتر نمایندگان در این زمینه موثر است.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...