نسخه چاپی

راهپیمایی مردم تهران به مناسبت اربعین

در این حركت عظیم كه ساعت ۷ صبح دوشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۲ و به صورت مردمی به اجرا در می آید، عاشقان حسینی بعد از تجمع در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا حركت كرده، و از آنجا به سمت میدان خراسان، میدان شوش ، خیابان فدائیان اسلام، شهر ری و در نهایت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه مسیر خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز،همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، راهـپیمایـی بـزرگ اربعین حسینی با حضور عاشقان و عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) که در این ایام به دلایل گوناگون امکان تشرف به کربلا را ندارند، برگزار می شود.

در این حرکت عظیم که ساعت ۷ صبح دوشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۲ و به صورت مردمی به اجرا در می آید، عاشقان حسینی بعد از تجمع در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا حرکت کرده، و از آنجا به سمت میدان خراسان، میدان شوش ، خیابان فدائیان اسلام، شهر ری و در نهایت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه مسیر خواهند داد.

مسیری که به عنوان مسیر اصلی پیشنهاد شده، به جهت امکان تبلیغ این حرکت و احیاناً خدمت رسانی بهتر در طول مسیر است. لذا عزیزان می توانند به صورت فردی یا هیاتی از هر کجای تهران به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام حرکت کرده یا در طول مسیر به راهپیمایان ملحق شوند.

زمان طی شدن مسیر اصلی سه ساعت پیش بینی شده است (البته بدون توقف؛ لذا با حرکت آهسته تر پیاده روی مسیر اصلی حدوداً ۴-۵ ساعت به طول خواهد انجامید) که طبق سنت زیارت اربعین در کربلا، حرکت به گونه ای تنظیم شده است که تجمع عاشقان، ظهر روز اربعین در حرم حضرتعبدالعظیم علیه السلام صورت پذیرد.به این امید که خداوند متعال به زائر سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی اجر زائر اباعبدالله علیه السلام را عنایت خواهد کرد.

پیشنهاد می شود هیئت های مذهبی برنامه هیئت خود را در شب اربعین برگزار نموده و روز اربعین را به زیارت سیدالکریم علیه السلام اختصاص دهند تا در اجرای این سنت حسنه سهیم شوند.

در طول مسیر مساجد و هیات های مختلف برخی امکانات رفاهی و پذیرایی را برای زایران در نظر گرفته اند. اما در صورت تمایل دیگر هیات ها نیز می توانند با هماهنگی نسبت به برپایی موکب استقبال از زایران اقدام نمایند

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...