نسخه چاپی

نماینده ورزقان در گفتگو با نما:زندگی مردم همچنان در كانكس

ظلم دولت در حق مردم مناطق محروم

عکس خبري -ظلم دولت در حق مردم مناطق محروم/زندگي مردم همچنان در کانکس

فراموش كردن پروژه های شهرهای كوچك و مناطق محروم رویكرد مناسبی نیست دولت به فكر اتمام پروژه های شهرهای بزرگ است.

به گزارش نما ،15 ماه از دو زلزله‌ای که با قدرت ۶.۲ و شش ريشتر، شهرستان‌های اهر، ورزقان و هريس در استان آذربايجان شرقی را لرزاند می‌گذرد. در اثر آن زمين لرزه‌ها بيش از ۳۰۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند. بسياری از خانه‌ها و ساختمان‌ها نيز تخريب شدند ، و حالا امروز در حالی‌ که درجه هوا در استان آذربایجان شرقی به زیر صفر رسیده است و بارش برف و باران هم آغاز شده، نماينده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفته است برخی از مردم همچنان در کانکس‌های موقتی سکونت دارند

الله ‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اقدامات انجام شده از وی دولت یازدهم برای زلزله زدگان در آذربایجان غربی و ورزقان اظهار داشت: برخی از مردم به دلیل نبود زیرساختهای لازم بعد اززلزله همچنان در کانکس ها هستند، در برخی از مناطق خانه ساخته شده اما بدلیل شرایط بد زنگی و نبود زیر ساختهای لازم یعنی آب رسانی، برقی رسانی و گاز رسانی مردم رغبتی برای حضور در خانه های ساخته شده را ندارند و همچنان در کانکس ها زندگی می کنند، البته استاندار جدید آذربایجان غربی وعده های برای پیگیری داده اما محقق نشده.
اين نماينده مجلس نهم، درباره کاهش بودجه مناطق محروم در بودجه سال آینده خاطر نشان کرد: بودجه ای که الان ما داریم توزیع اعتبار و پول برای طرح های نیمه تمامی است که از قبل وجود داشته، برای شهر ورزقان ما 2 طرح ملی داشتیم که بودجه این طرحها توسط دولت یازدهم نصف شده است، و با این بودجه تنها می شود از پروژه های نیمه تمام نگهداری و حفاظت کرد و پیشبرد فیزیکی در کار نخواهد بود، دولت در حق مناطق محروم ظلم کرده است. این لایحه مناطق محروم کشور را تحت فشار قرار خواهد داد.
فراموش کردن پروژه های شهرهای کوچک و مناطق محروم رویکرد مناسبی نیست دولت به فکر اتمام پروژه های شهرهای بزرگ است، زمين لرزه ورزقان بيش‌از 60 درصد واحدهاي مسکوني اين شهر را تخريب و بيش‌از 1000ميليارد تومان خسارت به اين شهر وارد کرد، لذا اگر دولت و مسوولين ذي‌ربط به مشکلات اين منطقه رسيدگي نکنند واحدهاي مسکوني ورزقان به شکل نيمه تمام مدت‌ها باقي خواهند ماند.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...