نسخه چاپی

راه‌اندازی شبكه‌های جدید با همكاری دولت و صداوسیما

درخواست ضرغامی از رسانه‌ها

رییس سازمان صداوسیما در سی و چهارمین همایش «افق رسانه» رسانه‌های كشور را به برخورد حرفه‌ای با شایعات دلسرد‌كننده در جامعه دعوت كرد.

به گزارش نما به نقل ازایسنا: سی و چهارمین نشست افق رسانه با موضوع «امید» و با حضور برنامه‌سازان و مدیران سراسر کشور در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این نشست، رییس سازمان صداوسیما با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع استکبار برای ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌ها باید با بیان واقعیات و مبارزه با شایعات، روح امید را در میان مردم زنده نگه دارند.

سید عزت الله ضرغامی موضوعاتی از قبیل آگاهی، رفاه، کار، خانواده، شادی، سلامت، قناعت، کارآمدی، معنویت، مهدویت و سرمایه اجتماعی را از عوامل مؤثر ایجاد امید در مردم دانست و بر ضرورت برنامه‌سازی هنرمندانه و باورپذیر بر اساس این عوامل تأکید کرد.

رییس سازمان صداوسیما، سیاه‌نمایی را از جمله راهبردهای دشمن دانست و گفت: نقد منصفانه و سازنده، نباید بهانه‌ای برای تخریب و زیرپا گذاشتن خدمات ارزنده دستگاه‌های نظام شود. مدیران رسانه ملی باید در برنامه‌های خود به این راهبرد اساسی توجه کامل کنند و فضای کشور را همچنان پرنشاط و امیدوار نگه دارند.

ضرغامی با اشاره به سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌آنچه امروز ملت ایران را در دنیا سربلند و ممتاز کرده است، برخورداری از فرهنگ اسلامی و پافشاری بر حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی است و سردمداران استکبار با قطع صدا و تصویر شبکه‌های جمهوری اسلامی بر روی 27 ماهواره جهانی، تلاش پرهزینه و بی‌حاصلی را برای جلوگیری از نفوذ و تأثیرگذاری فرهنگ انسان‌ساز انقلاب اسلامی در میان مردم جهان انجام می‌دهند.

رئیس رسانه ملی افزود: در صورت تأمین اعتبارات لازم به همت دولت، شبکه‌های موضوعی جدیدی که جامعه به آن نیاز دارد راه‌اندازی خواهد شد.

در این گردهمایی، مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی درباره برنامه‌های این شورا در حوزه علم وفرهنگ ارائه کرد و درباره زمینه های همکاری رسانه با این شورا و اولویت‌های فرهنگی جامعه سخن گفت.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...