نسخه چاپی

زیپ‌ گوگل نمایان شد +عكس

عکس خبري -زيپ‌ گوگل نمايان شد

این اقدام تغییر لوگوی گوگل كه در برخی سال‌روزهای خاص اتفاق می‌افتد، این‌بار برای مخترع زیپ به وقوع پیوست و گوگل صفحه جست‌وجوی خود را در دو طرف زیپی كه از وسط آن رد می‌شود قرار داد.

گوگل 132مين سالروز اختراع زيپ را كه موجب پيدايش زيپ‌هاي كنوني و انقلابي در صنعت لباس شد، جشن گرفت.

به گزارش ايسنا، گوگل به مناسبت سالروز تولد گيدئون سندباك، لوگوي صفحه ورودي خود را زيپي كرد.

اين اقدام تغيير لوگوي گوگل كه در برخي سال‌روزهاي خاص اتفاق مي‌افتد، اين‌بار براي مخترع زيپ به وقوع پيوست و گوگل صفحه جست‌وجوي خود را در دو طرف زيپي كه از وسط آن رد مي‌شود قرار داد.

وي كه از توسعه‌دهندگان و مخترعان زيپ به شمار مي‌رود در 24 آوريل سال 1880 در سوئد به دنيا آمد و براي ادامه تحصيلات در رشته برق به آلمان و سپس در سال 1905 ديگر بار به آمريكا مهاجرت كرد و يك سال بعد در شركت اتصالات جهاني ايالت نيوجرسي به عنوان مدير طراح مشغول به كار شد و سرانجام در سن 74 سالگي درگذشت.

او با اختراع زيپي دندانه‌دار و دو رديفه كه روبروي يكديگر تعبيه شده بودند، اهرمي (دسته‌اي) را در بالاي اين رديف‌ها در نظر گرفت كه دندانه‌هاي رديف مقابل را در قسمت خالي پشت سر دندانه مقابل قرار مي‌داد و اين باعث مستحكم شدن رديف‌ها مي‌شد كه به هيچ عنوان هيچ‌يك از آن‌ها امكان بالا و پايين شدن نداشتند و علاوه بر اين سندباك، ماشين ساختي را نيز براي توليد زيپ‌هاي جديد، اختراع كرد.

۱۳۹۱/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...