نسخه چاپی

مالیات واردات خودروهای لوكس چه قدر است؟

بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه كالاهای وارداتی به استثنای كالاهایی كه در قانون از مالیات معاف شده است معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمركی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

به گزارش نما، محمدرضا نادري معاون فني و امور گمرکي گمرک گفت:بر اساس قانون ماليات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه کالاهاي وارداتي به استثناي کالاهايي که در قانون از ماليات معاف شده است معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمرکي ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي شود.

وي گفت: براساس ماده ۱۲ قانون ماليات بر ارزش افزوده در ۱۷ الي ۱۸ بند مشخص شده که چه کالاها و خدماتي از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند که اين کالاها شامل محصولات کشاورزي، کالاهاي سبد غذايي و مصرفي مردم و اموال غيرمنقول را در پي دارد که معاف از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده هستند.

معاون فني و امور گمرکي گمرک افزود:ازتمام خودروهاي وارداتي نيز معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمرکي ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي شود.

براين اساس اگر ارزش يک خودرو ۱۰۰ هزار دلار باشد با احتساب دلار با نرخ ارز اعلام شده از سوي بانک مرکزي اين رقم به ريال تبديل شده و اگر اين خودرو حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سي سي داشته باشد ۴۰ درصد حقوق گمرکي آن معادل ۴۰ هزار دلار نيز به ريال تبديل شده و ۶ درصد آن به عنوان ماليات دريافت مي شود.با احتساب دلار ۲۵۰۰ توماني از يک خودرو ۱۰۰ هزار دلاري ،۲۱ميليون تومان ماليات دريافت ميشود .

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...