نسخه چاپی

تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینكه شتاب اجرای 6.3.3 باید در دولت یازدهم گرفته شود، گفت: اجرای ساختار 6.3.3 كه از سال گذشته شروع شده بسیار شتاب زده بوده است و تبعات بسیاری برای معلم، دانش آموز و جامعه در پی داشت.

به گزارش نما ، محمود فرشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش با درک مناسب و به موقع این شتابزدگی، درصدد ممانعت از اجرای شتابزده طرح های تحولی است. البته هنوز اقدام خاصی در وزارت آموزش و پرورش انجام نشده است، اما برنامه های وزیر آموزش و پرورش حاکی از جلوگیری از هرگونه شتابزدگی است که این موضوع فواید بسیاری برای معلم و دانش آموز دارد.

فرشیدی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش درصدد رفع اشکالات اجرای 6.3.3 است، تصریح کرد: با توجه به آنکه فانی خود فرهنگی و معلم بوده است بخوبی با مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش آشناست و می تواند گام های اساسی برای حل این مشکلات بردارد.

حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها به تعطیلی رفاه معلمان نینجامد

وی درباره احتمال حذف تعطیلی پنجشنبه ها گفت: وزیر آموزش و پرورش اظهارنظرهایی درباره مخالفت با تعطیل شدن مدارس در روز پنجشنبه عنوان کرده که البته هنوز شکل اجرایی نگرفته و باید منتظر ماند برای سال تحصیلی جدید چه تصمیماتی برای این روز گرفته می شود.

فرشیدی افزود: اگر مبنا برداشته شدن تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه باشد این موضوع نباید به معنای تعطیلی رفاه معلمان تلقی شود. می توان در این روز از معلمان به صورت شیفتی یا دوره ای برای توسعه فعالیتهای پرورشی استفاده کرد.

وزیر سابق آموزش و پرورش با انتقاد از برخی انتصاب ها در این وزارتخانه گفت: برخی افرادی که از سوی وزیر به سمت های مدیر کلی منصوب کرده شده اند، سوابق سیاسی در انتخابات سال 88 داشته اند که این می تواند منجر به سوء استفاده ابزاری از معلمان و دانش اموزان در رسیدن به اهداف حزبی و سیاسی شان منجر شود.

تحول در اقتصاد آموزش و پرورش

فرشیدی با اشاره به ضرورت تحول در اقتصاد آموزش و پرورش توضیح داد: یکی از مهترین راهبردهای آموزش و پرورش که باید در دولت نیز بسیار مورد توجه قرار گیرد، تحول در اقتصاد آموزش و پرورش است. یکی از راه ها، توسعه مشارکت های مردمی است و باید در این زمینه به سراغ افراد و یا نهادهایی رفت که با آموزش و پرورش درد مشترک دارند و می توانند با کمک خود باری از روی دوش دولت بردارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مساجد می توانند ساخت بخشی از مدارس را برعهده گیرند و باری از روی دوش دولت بردارند، یا آنکه برخی نهادهای فرهنگی در کنار مدارس ساخت شده ساخت خانه های سازمانی را برای معلمان به ویژه در مناطق محروم به عهده بگیرند.

تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره اینکه بسیاری از مردم در نتیجه عدم اعتماد به مدیران حاضر به پرداخت کمکهای مالی نیستند، توضیح داد: این موضوع را قبول دارم. اما مدیرانی که دوره های مشارکت مردمی را دیده اند بخوبی توانسته اند پول از والدین دریافت کنند. مدیری که قرار باشد دست خود را به کمر زده و به اجبار از والدین درخواست پول کند، قطعاً موفق نخواهد شد.

فرشیدی با اشاره به برخی تخلفات انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در دوره های قبلی برخی افراد منتصب در این صندوق رعایت امانت معلم را نکرده و با خویشاوند سالاری، سودی را که باید به معلمان پرداخت کنند، نداده و سود اندکی از این صندوق نصیب معلمان شد که این موضوع منجر به عدم اعتماد بخشی از فرهنگیان به فعالیتهای این صندوق شد.

وی درباره اینکه این تخلفات در چه دوره ای و یا توسط چه کسانی انجام شده است، گفت: ترجیح می دهم که نامی از این افراد برده نشود. اما آنچه که مشخص است برخی برخی افراد منصوب شده در این صندوق رعایت امانت معلمان را نکردند.

۱۳۹۲/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...