نسخه چاپی

آغاز طرح زوج و فرد/ احتمال تعطیلی چهارشنبه

مدیركل محیط زیست استان تهران گفت: چنانچه شاخص كیفیت هوای تهران در وضع هشدار قرار گیرد، اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل از سر گرفته می‌‌شود. با آموزش و پرورش و وزارت ورزش نیز هماهنگ شده كه زنگ ورزش تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حیدرزاده، با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای آینده در وضع ناسالم قرار دارد،‌ گفت: بر این اساس با آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان همکاری‌های لازم صورت گرفت تا زنگ ورزش مدارس تا پایان هفته تعطیل شود و همچنین ورزش صبحگاهی نیز تا اطلاع بعدی به تعویق می‌افتد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: با توجه به افزایش آلاینده‌ های جوی، اخطاریه ‌و اطلاعیه‌ های لازم صادر شده و توصیه‌ های ویژه به خصوص به گروه‌ های حساس ارائه شده است و فعالیت کارخانه‌ های شن، ماسه و سیمان نیز تا پایان هفته تعطیل می‌ شود.

وی گفت: اکنون هوای تهران، در وضع «ناسالم» قرار دارد و تا وضع «هشدار» فاصله داریم.

به گفته وی، چنانچه شاخص کیفیت هوای تهران به عدد 200 برسد، در وضع هشدار قرار می‌گیریم.

حیدرزاده اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا تا پایان همین هفته، فعالیت صنایع آلاینده تهران و همچنین کارخانه های شن، ماسه و سیمان تعطیل و محدود می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: چنانچه به شرایط هشدار نزدیک شویم، طرح زوج و فرد خودروها از در منازل از سر گرفته می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران همچنین از احتمال تعطیلی دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌های استان تهران در روز چهارشنبه خبر داد.

با اشاره به اینکه آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 12 روز دوشنبه نشان می‌دهد میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 136 psi‌ است، افزود: بر این اساس شاخص کیفیت هوای پایتخت با توجه به تداوم پایداری جوی در شرایط «هشدار» قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه 143 واحد اورژانس ثابت و 10 واحد سیار در آماده باش کامل به سر می‌برند، افزود: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها، گشت پایش محیط زیست با همکاری دستگاه قضایی از شامگاه یکشنبه در استان تهران فعال شده و در صورتی که واحدهای آلاینده نسبت به توقف فعالیت خود اقدام نکنند، سریعا با اخذ دستور مقام قضایی نسبت به پلمپ آنها اقدام می‌شود.

وی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا تنها آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط هشدار قرار گرفته است.

۱۳۹۲/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...