نسخه چاپی

«مرگ ۲۰۰ هزار تن بر اثر آلودگی هوا»

سعید هاشمی كارشناس ارشد بهداشت محیط گفت: گزارش‌ های سال‌ های اخیر نشان می‌ دهد سالانه حدود ۲۰۰ هزار مورد مرگ در جهان بر اثر تغییرات آب و هوایی رخ می دهد كه عمده این تغییرات، بر اثر فعالیت‌های انسان ایجاد می‌شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سعید هاشمی، کار‌شناس ارشد بهداشت محیط در بهداشت و درمان، در جمع خبرنگاران گفت: آب، فاضلاب و بهداشت فردی نامناسب، آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی، دود ناشی از سوخت‌ های جامد در محیط‌ های بسته، مواجهه با عناصری نظیر سرب و تغییرات آب و هوایی، از مهم‌ ترین خطرات محیطی هستند که عوارض منفی به نسبت شدیدی بر روی سلامتی انسان‌ها دارند.

200 هزار تن بر اثر آلودگی هوا
وی افزود: از جمله نگرانی‌های بسیار عمده در خصوص سلامتی انسان، تغییرات چشمگیر آب و هوا در جهان در سال‌ های اخیر است.

هاشمی با بیان اینکه میانگین دمای جهان در دهه‌ های اخیر افزایش یافته است، گفت: افزون بر افزایش میانگین دما، متاسفانه الگوهای بارش نیز تغییر کرده و زمین به تدریج در حال گرم شدن است.

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از تغییرات آب و هوایی در جهان تصریح کرد: گزارش‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سالانه حدود 200 هزار مرگ در جهان بر اثر تغییرات آب و هوایی ثبت می شود که عمده این تغییرات بر اثر فعالیت‌ های انسان ایجاد می‌ شود.

هاشمی تصریح کرد:‌‌ رها شدن گازهای گلخانه‌ ای ناشی از سوخت‌ های فسیلی، مهم‌ ترین علت تغییر آب و هوایی گرم شدن زمین است که متاسفانه تا کنون برای آن چاره اندیشی نشده است.

۱۳۹۲/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...