نسخه چاپی

مجازات باور نكردنی تظاهرات در عربستان

دادگاه كیفری ریاض، پس از بررسی اتهام های متعدد و عجیب یكی از تظاهركنندگان كه خواستار خروج نیروهای سپر جزیره از بحرین شده بود، حكم سنگینی را برای او صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پرتاب کوکتل مولوتوف، آتش زدن لاستیک خودرو، واردآوردن خسارت به خودروها و زره پوشهای نیروهای امنیتی، سر دادن شعار علیه نظام، درخواست سلاح از یک فرد تحت تعقیب و تیراندازی به سوی زره پوشهای امنیتی از اتهامات مطرح شده علیه این شهروند عربستانی است.

این درحالی است که تظاهرات و اعتراضها در عربستان همواره به صورت کاملا مسالمت آمیز برگزار شده است.
دادگاه این شهروند عربستانی را به تحمل سی سال زندان از تاریخ بازداشت محکوم کرد که 15 سال آن همراه با جریمه نقدی به مبلغ 150 هزار ریال سعودی بر اساس ماده 34 قانون سلاح و مهمات، چهار سال آن بر اساس ماده 15 قانون مواد منفجره و بقیه به شکل روتین می باشد.
همچنین وی پس از آزادی به میزان سالهای زندانش حق سفر به خارج از کشور را نخواهد داشت.

هرگونه تظاهرات و اعتراض در عربستان سعودی ممنوع است.

همزمان با موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و خیزش مردم بحرین، عربستان سعودی برای سرکوب اعتراضهای مسالمت آمیز، نظامیان خود را تحت عنوان نیروهای سپر جزیره به بحرین فرستاد.

شهروندان عربستانی به ویژه در مناطق شرقی این کشور، بارها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز، مشارکت نیروهای کشورشان در سرکوب خشونت بار شهروندان بحرینی را محکوم کردند.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...