نسخه چاپی

توصیه های جمشید پژویان به دولت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه با بیان اینكه در بلند مدت توافق هسته ای گشایش جدیدی در اقتصاد كشور ایجاد خواهد كرد گفت: اما نباید فراموش شود كه بدون شك دولت باید اقدامات دیگری انجام دهد.

به گزارش نما، جمشید پژویان در گفتگو با تراز گفت: در شرایط کنونی دولت مسلما باید نقشه جدیدی برای بهبود اقتصاد کشور در پیش بگیرد.
وی با اشاره به اینکه اتفاق جدیدی که رخ داده، شرط کافی برای بهبود اقتصاد کشور نیست اظهار داشت: البته نمی توان منکر این مسئله شد که در شرایط جدید دولت بهتر می تواند سیاست های خود را عملی کند.
وی ادامه داد: اصلاح قیمت های نسب حامل های انرژی از ضرورت های اقتصاد کشور است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
استاد دانشگاه علامه گفت: اصلاح قیمت ها باید تدریجا ادامه یابد که البته در خصوص نسبت آزادسازی قیمت باید توسط صاحب نظران و کارشناسان بررسی شود.
وی اصلاح الگوی مصرف را از جمله فواید اصلی آزادسازی قیمت حامل های انرژی دانست و افزود: همانطور که در عمل دیدیم، آزادسازی بنزین، علاوه بر کاهش مصرف، قاچاق و واردات را نیز کاهش داد.
پژویان تصریح کرد: تنها کاری که در دولت گذشته صورت نگرفت، این بود که مشوقهای جانبی جهت رشد تولید و سرمایه گذاری فراموش شد.
وی اظهار داشت: از جمله اقدامات دیگر توجه و حمایت از تولید و سرمایه گذاری است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
پژویان، خصوصی سازی را از دیگر اقدامات لازم برای بهبود وضع اقتصاد کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: خصوصی سازی باید به طور دقیق ادامه یابد.
وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد کشور توانایی لازم را دارد، گفت: توافق هسته ای شرط لازم برای اقتصاد است اما کافی نیست لذا رونق اقتصاد نیازمند اقدامات دیگری از دولت است.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...